استاندار قزوین از احزاب و تشکل های سیاسی خواست : مردم را به حضور در پای صندوق های رای ترغیب و تشویق کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛فریدون همتی در جلسه هم‌اندیشی احزاب و تشکل‌های سیاسی افزود: در 22 بهمن آحاد مردم جامعه بدون در نظر گرفتن گرایشات سیاسی برای صیانت از انقلاب به رهبر خود لبیک گفتند و این به دشمنان نظام نشان می‌دهد که ملت ایران،محکم تر از روزهای اول انقلاب در عرصه ایستاده‌اند.

وی افزود: عده‌ای در مسائل سیاسی سراغ مشترکات نمی‌روند در حالی که افراد مختلف با گرایشات سیاسی متنوع مشترکات زیادی دارند تا با هم از انقلاب حفاظت کنند.

همتی ادامه داد: در حوزه‌های سیاسی باید این موضوع را برای مردم نهادینه کنیم که مسائل و منافع ملی، مشترکات و اصول انقلاب از مسائلی است که در آن زمینه‌ها باید همه ما در کنار هم باشیم.


وی عنوان کرد: من همه اصولگراها را اصلاح‌طلب و همه اصلاح‌طلبان را اصولگرا می‌دانم زیرا در حقیقت نیز چنین امری صادق است و فقط در اجرا این دو گروه با یکدیگر تفاوت‌هایی دارند.

استاندار قزوین تصریح کرد: اگر رقیب نداشته باشیم در معرض فساد و آسیب قرار می‌گیریم و این خیلی خوب است که رقبای ما از درون نظام باشند.

همتی گفت: قطع‌ به یقین هیچ یک از ما اجازه نمی‌دهیم فردی خارج از این نظام و انقلاب با ما رقابت کند و در رقابت پیروز شود.

وی بیان کرد: دشمنان این نظام همواره تلاش می‌کنند در هر دو طیف اصلاح‌طلب و اصولگرا نفوذ کنند تا به اختلافات جزئی دامن زده و آن‌ها را بزرگ جلوه دهند و البته رقابت خوب است منتهی باید حواسمان باشد تا به جایی نرسیم که دشمن میدان داری کند.

استاندار قزوین با اشاره به اینکه تمام دولت‌های روی کار آمده در این نظام ، دولت جمهوری اسلامی ایران است، افزود: همه ما باید نقاط قوت و ضعف دولت‌های مختلف را قبول کنیم و اعتقاد داشته باشیم که هر پیروزی به دست آمده در دولت‌ها ، متعلق به رهبری، نظام، شهدا، ایثارگران و ملت است.

وی گفت: اگر در بین مردم جامعه توقع نابجا ایجاد کنیم و نتوانیم به آن برسیم قطع‌ به یقین ملت پس از مدتی از این نظام ناراضی می‌شوند و در این میان آسیبی به دولت وارد نمی‌شود زیرا دولت‌‍‌ها پس از گذشت چند سال تغییر می‌کنند.

همتی با اشاره به نحوه صحیح انتقاد از عملکردها از سوی تشکل‌های سیاسی یادآور شد: تشکل‌ها و گروه‌های سیاسی باید نقد منصفانه و منطقی داشته باشند و باید سعی کنیم با استفاده از عقلانیت و تجربه احزاب استان قزوین سرعت انجام امور را تسریع ببخشیم.

استاندار خاطرنشان کرد: نقد منصفانه و مودبانه همراه با راهکار امری پسندیده است و باید از آن استقبال کرد و از نخبگان سیاسی و فکری استان انتظار داریم که با مشاوره و ارائه پیشنهادات و نقطه نظرات به مدیریت استان کمک کنند.

همتی بیان داشت: درحال حاضرتمام کسانی که  برای نمایندگی مجلس ثبت نام کردند اعم ازافرادی که در صحنه باقی ماندند و آنهایی که در ادامه رد صلاحیت شدند به طور جدی در جهت افزایش سطح مشارکت و حضور مردم در پای صندوق های رای فعالیت می کنند که این  نشانه رشد سیاسی و  تعهد انقلابی این افراد است که به ندای رهبری برای تحقق مشارکت حداکثری لبیک گقته اند .

وی خاطر نشان کرد: در دفاع مقدس نیز که امری ملی و همگانی بود بحث چپ و راست معنی نداشت و امروز هم جریان ها و گروه های مختلف نباید بیهوده همدیگر را متهم کنند  و بهترین خدمت به نظام، انقلاب و رهبری در شرایط فعلی، حفظ وحدت و انسجام است .

استاندار با تاکید بر رعایت اخلاق در رقابت های سیاسی بیان داشت: جریان های سیاسی در فرایند انگ زنی، اتهام و تخریب یکدیگر باید تجدید نظر کنند و در انتخابات پیش رو با صدور بیانیه مشترک از عموم مردم برای حضور و مشارکت حداکثری در انتخابات دعوت به عمل آورند.

وی با اشاره به نهادینه شدن رشد و بلوغ سیاسی در بین جریان های مختلف سیاسی در قزوین اظهار کرد: عقبه بسیاری از جریان ها و بزرگان سیاسی در سطوح ملی به قزوین می رسد و این نشانه سابقه فرهنگی،مذهبی و عرفانی و سیاسی استان در ادوار گذشته است 

گفتنی است در ابتدای این نشست نمایندگان احزاب و گروه های مختلف سیاسی نقطه نظرات و پیشنهادات خود در زمینه موضوعات و مسائل مختلف بیان کردند.
انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار