کارگاه آموزشی «مراقبت از پوست در برابر سرطان» از سوی مرکز مهر رضوی در بیمارستان فوق تخصصی رضوی برگزار می‌شود.

برگزاری کارگاه آموزشی «مراقبت از پوست در برابر سرطان»

 به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، پزشک مرکز مهر رضوی درباره این کارگاه آموزشی گفت: پوست از ارگان‌های حیاتی بدن بوده و نقشی که باقی ارگان‌ها دارند، پوست نیز انجام می‌دهد و مهم‌ترین این نقش‌ها، دفاع از بدن در برابر عوامل میکروبی و شیمیایی است.

دکتر حمیدرضا جاویدی اظهار کرد: متأسفانه بیشتر مردم پوست را تنها به عنوان عامل زیبایی می‌شناسند و از نقش‌های حیاتی آن و حفاظتی که انجام می‌دهد، غافلند.

وی گفت: در سال‌های اخیر ضخامت لایه اوزون در شیوع سرطان‌های پوستی نقش چشمگیری داشته است، خصوصا آنکه درباره سرطان‌های ملانوم که با مرور زمان دوردست‌ترین نقاط بدن را درگیر می‌کند، اطلاعات مردم ناکافی است.

دکتر جاویدی با تأکید بر اینکه سلامت پوست بیشتر باید در جامعه مطرح شود، گفت: این نوع از سرطان‌ها گاهی تظاهرات و نمودهای بسیار ساده‌ای دارند و گاهی به شکل خال یا تغییر رنگ در خال‌ها همراهند و متاسفانه به دلیل کمبود اطلاعات، مردم از درمان‌های خانگی و نامناسب برای رفع آن‌ها استفاده می‌کنند و این امر مشکلات دیگری را به بار می‌آورد.

وی بر افزایش اطلاعات جامعه برای مقابله با تبلیغات تجاری محصولات مورد استفاده برای پوست تأکید و بیان کرد: این کارگاه آموزشی درباره مواردی مانند تزریق ژل، بوتاکس و هم‌چنین مداخلات پوستی دیگر از این دست به بحث و بررسی پرداخته و نتایج نامناسب پوستی این مداخلات مطرح می‌شود.

شایان ذکر است است؛ این کارگاه آموزشی چهارشنبه پنجم اسفندماه ساعت 11 در آمفی‌تئاتر بیمارستان رضوی به صورت رایگان برگزار می‌شود و علاقه‌مندان به شرکت در این کارگاه برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند با شماره 36002794 تماس حاصل کنند.

انتهای پیام//

 

برچسب ها: کارگاه ، پوست ، سرطان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.