مدیرگروه گوش و حلق و بینی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: گلودرد چرکی عامل ابتلا به بسیاری از بیماری های غیر واگیر محسوب می شود و باید جدی گرفته شود .


دکتر محمد رضا شریفیان در گفت و گو با خبرنگارگروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد گفت: گلودرد چرکی بیماری شایعی است که افراد بسیاری را به بیمارستان ها می کشاند؛ اینکه به هنگام فرو بردن غذا و مصرف مایعات فرد دچار مشکل می شود.

این متخصص گوش و حلق و بینی اظهار داشت: قرقره کردن با آب نمک، مصرف مایعات و مصرف عسل با چای به همراه چند قطره آبلیمو به هنگام ابتلا به گلودرد چرکی توصیه می شود.

مدیرگروه گوش و حلق و بینی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ابراز داشت: ابتلا به گلودرد چرکی علل مختلفی از جمله عامل عفونی و چرکی و عامل ویروس دارد.

وی گفت: نوع چرکی درمقابل ویروسی شدیدتر است و در لوزه ها و ناحیه حلق چرک و عفونت مشاهده می شود در حالی که در نوع ویروسی این بیماری توده عفونت تجمع کمتری دارد.

این متخصص گوش و حلق و بینی اظهار داشت: گلودرد چرکی علایمی از جمله گرفتگی بینی، آبریزش بینی، تب خفیف و احساس ضعف در بدن دارد.

مدیرگروه گوش و حلق و بینی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ابراز داشت: گلو درد چرکی در همه فصول سال امکان پذیر است اما در فصول سرد سال به دلیل گسترش عوامل بیماری زا شیوع ابتلا به این بیماری افزایش می یابد.

شریفیان گفت: از فصل پاییز ابتلا به گلودردهای چرکی آغاز می شود که اشکال میکروبی و عفونی این بیماری دارای علایم حادتری است و نیاز به درمان فوری دارد.

مدیرگروه گوش و حلق و بینی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ابراز داشت: رعایت اصول بهداشتی به هنگام ابتلای عضوی از خانواده به گلودرد چرکی از انتقال بیماری بین اعضای خانوداه پیشگیری می کند.

شریفیان گفت: شستشوی دست ها با آب و صابون یا محلول های ضد عفونی کننده ، استفاده از وسایل شخصی همچون لیوان و حوله به صورت مجزا، ضد عفونی کردن وسائل مشترک، توصیه های بهداشتی برای پیشگیری از انتقال بیماری است.

این متخصص گوش و حلق و بینی اظهار داشت: گلودردهای چرکی در صورتی که جدی گرفته نشود و پیشرفته شود عوارض خطرناکی را به همراه دارد.

وی در مورد عوارض ابتلا به گلودرد چرکی در دراز مدت اظهار داشت: این بیماری عوارض روماتیسمی از جمله ابتلا به روماتیسم قلبی، ناراحتی مفصلی، نارسایی کلیه و تضعیف سیستم ایمنی بدن را درپی دارد و موجب ابتلا به یک بیماری غیرواگیر به صورت مادام العمر می شود .

مدیرگروه گوش و حلق و بینی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ابراز داشت: نباید برای درمان گلودرد از آسپرین استفاده شود ممکن است عوارض مغزی ایجاد کند ولی استفاده از استامینوفن بی ضرر است.

شریفیان گفت: رعایت نکردن اصول بهداشتی قرارگرفتن در معرض آلودگی هوا و مواد شیمیایی از جمله عوامل پیشرفت بیماری گلودرد چرکی است.

انتهای پیام//

برچسب ها: گلودرد ، چرکی ، بیماری ، مشهد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Mauritius
ناشناس
۰۴:۳۵ ۰۴ مهر ۱۳۹۹
اسلام علیکم مه گلو درد چرکی هستم باید چیکار کونوم