به مناسبت ایام نوروز پایگاه های امداد و نجات در استان تجهیز می شوند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد، مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان شمالی در جمع نجاتگران فعال در پایگاه های امداد و نجات بین شهری گفت: تمامی پایگاه های امداد و نجات بین شهری هلال احمر دارای فضای ساختمانی مناسب برای نجاتگران و اسکان مسافران بوده و به امکانات امدادی، ورزشی و رفاهی برای نجاتگران مجهز است.

حسن شکوری نسب افزود: حضور نجاتگران با آمادگی لازم و به موقع باعث شده تا عملکرد مثبتی از جمعیت هلال احمر در میان مردم وجود داشته باشد و نجاتگران باید با رعایت درست قوانین و مقررات به اموری که وظیفه اصلی بپردازند تا بتوانیم به صورت مطلبوبی ارائه خدمات کنیم.

وی افزود: با تجهیز پایگاه ها و باز آموزی تخصصی نجاتگران، آمادگی برای امدادرسانی در حوادث بخصوص طرح امداد و نجات نوروزی بیش از پیش فراهم شده و در پایگاه هایی که در مسیرهای پر تردد است؛ نیروهای با توان و آمادگی بیشتر حضور دارند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان شمالی خاطرنشان کرد: در نوروز امسال ارزشیابی های تخصصی از عملکرد نجاتگران انجام خواهد شد که بتوانیم خدمات بهتر و درست تری را ارائه کنیم.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان گفت: تعداد 850 نجاتگر آموزش دیده داریم که بیش از 100 نفر از آنان در این دوره از بازآموزی ها شرکت می کنند و در پست های نوروزی و پایگاه های امدادی ثابت، سیار و موقت به کار گیری می شوند.

سید مصطفی صالح پور افزود: طرح باز آموزی با این هدف برگزار می شود که نجاتگران ضمن مرور اطلاعات گذشته با اطلاعات جدید به روز شده و از برنامه ریزی هایی که برای این مدت در نظر گرفته شده است آگاهی پیدا کنند.

گفتنی است: بازآموزی تخصصی نجاتگران استان در روز های سوم و چهارم اسفند ماه با حضور بیش از 100 نفر در محل جمعیت ستاد استان برگزار می شود که نجاتگران آموزش های امداد و کمک های اولیه، پیش بیمارستانی و کار با ست های نجات را فرا می گیرند.

انتهای پیام/آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.