رئیس پنجمین کنگره کشوری سوختگی اظهار داشت: برای درمان بیماران سوختگی به 11 متخصص مختلف پزشکی نیاز است که سهم مددکار اجتماعی باید به ازای هر 20 بیمار یک نفر باشد.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان،دکتر کمال سید فروتن رئیس پنجمین کنگره کشوری سوختگی گفت: مسئولیت پزشکان پس از جراحی بیماری سوختگی ادامه دارد و بیمار سوخته تا زمان مرگ نیاز به جرایح‌های متمادی دارد.

وی با بیان اینکه درمان بیماران سوختگی به 11 تخصص مختلف از جمله سوختگی، جراح پلاستیک، داخلی، ریه، عفونین و... نیاز دارد، اظهار کرد: سهم مددکار اجتماعی در بیمارستان‌های سوختگی بسیار کم است که طبق آمار برای هر 20 بیمار به یک مددکار نیاز است.

سید فروتن تصریح کرد: روانشناس و روانکاو در درمان بیماران سوختگی نقش بسیار مهمی دارند و باید بیماردار از لحاظ روحی و روانی در درمان یاری میکنند.

وی با اعلام اینکه برخی بیماران سوختگی به دلیل ضایعات روانی خودکشی می‌کنند، بیان کرد: امیدوارم در سال‌های آینده، کنگره مربوط به ضایعات روانی بیماران سوخته تشکیل شود و در مجموع از تعداد بیماران سوختگی کاسته شود.

دکتر محمد جواد فاطمی دبیر کنگره سوختگی نبز بیان داشت: ان‌شاءالله سال 95 کنگره کشوری سوختگی در مشهد برگزار خواهد شد و از این به بعد کنگره سوختگی به صورت دو سالانه در تهران یک سال در میان در دیگر شهرها برگزار می‌شود که همه‌ی شهرهای کشور در آن حضور داشته باشند، تا تمام بیماران سوختگی از برگزاری این کنگره‌ها سود ببرند.

وی با توجه به اینکه بخش سوختگی نیاز به نگاه ویژه دارد، افزود: تاکنون قدم‌های خوبی در درمان بیماران سوختگی برداشته شده تا مشکلات بیماران سوختگی کشور کاهش پیدا کند.

در ادامه صحبتهای دکتر فاطمی یکی از بیماران سوختگی در فیلمی درد دل و مشکلات خود با پزشکان مطرح کرد.

ایمنی و آموزش‌ جایی در پیشگیری از سوختگی ندارند
دکتر مصطفی ده‌مرده‌ئی دبیر اجرایی پنجمین کنگره کشوری سوختگی اظهار داشت: اجرای طرح تحول سلامت کمک زیادی به بیمارستان‌های سوختگی نموده که تاکنون یک میلیارد به بیماران ایرانی و یک میلیارد و 200 میلیون تومان برای درمان آنها تخفیف داده شده است.

وی با بیان اینکه بیماران سوختگی علاوه بر متحمل شدن هزینه‌های زیاد، با استرس خانواده مواجه هستند، گفت: سهم و آموزش در پیشگیری از سوختگی صفر است که باید برنامه‌های پیشگیری از شبکه‌های ملی صدا و سیما در ساعات پربیننده پخش شود.

دبیر اجرایی کنگره با اشاره به اینکه لباس سوختگی تحت پوشش بیمه نیست، اظهار کرد: مشکلات روانی اجتماعی در بیماران سوخگی بسیار زیاد است و آنها با مشکلات افسردگی و خودکشی مواجه هستند که در این بین باید سطوح مختلف سوختگی توجه شود.



انتهای پیام / 


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار