دانشگاه فردوسی مشهد و دانشگاه جنووای ایتالیا در باره مباحث کلان معماری و شهرسازی تفاهم نامه های مشترک منعقد کردند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،رییس دانشگاه فردوسی در پایان دومین کنگره بین المللی افق های نوین در معماری و شهرسازی در مشهد گفت: در این تفاهم نامه راهکارهای مهمی برای پیاده سازی تئوریهای شهرسازی و نیز طراحی محیط شهری در ایران بررسی شده است.

دکتر کافی افزود: دانشکده های مهندسی و معماری دانشگاه فردوسی با داشتن 220 عضو هیات علمی و 5 هزار دانشجو می توانند زمینه ساز گسترش روابط شهرسازی بین ایران و کشورهای پیشرفته جهان باشند.

مدیر گروه معماری و طراحی شهری دا نشگاه جنووای ایتالیا نیز به عنوان سخنران در این مراسم گفت: نوع معماری در شکل گیری چهره شهرها نقش مهم و بسزایی دارد پروفسور ویتوریو پیتز گونی افزود: بهره گیری از پیشینه تاریخی، فرهنگ، آداب و رسوم و دین در معماری، هویت ساز شهرها و آبادی ها ا ست.

او همچنین با تاکید بر اینکه معماری ایرانی اسلامی از پیشینه دیرینه ای در ایران برخوردار است گفت: مهندسان و معماران جوان باید با الگو گیری از این سابقه تاریخی سبک نوین و جدیدی را در ساخت و سازهای شهری بوجود آورند.

دبیر اجرایی دومین کنگره بین المللی افق های نوین در معماری و شهرسازی نیز گفت: این کنگره در 6 محور تئوری شهرسازی، هوش مصنوعی، طراحی دیجیتال، مدیریت و برنامه ریزی، گردشگری و طراحی محیطی به مدت 5 روز برگزار شد.

محمد علی امینی با اشاره به اینکه ا فتتاحیه این کنگره اول اسفند در دانشگاه تربیت مدرس تهران برگزار شد گفت: از 3 هزار مقاله ارسالی به دبیرخانه این کنگره از ایران و کشورهای جهان 700 مقاله پذیرفته شد.

او افزود : از این تعداد مقالات پذیرفته شده 14 مقاله برتر بصورت سخنرانی و 100 مقاله بصورت پوستر در این کنگره بین المللی ارائه شده است.

دومین کنگره بین المللی افق های نوین در معماری و شهرسازی با حضور 150 نفر از پژوهشگران و متخصصان داخلی و خارجی در سالن آمفی تئاتر دانشکده علوم دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد.

انتهای پیام//


برچسب ها: تفاهم ، دانشگاه ، فردوسی ، مشهد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.