سومین همایش ملی زبان‌شناسی و آموزش زبان فارسی به میزبانی دانشگاه پیام نور خراسان رضوی در مشهد برگزار می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازمشهد؛ دبیر علمی این همایش امروز در نشست خبری با بیان اینکه ایده این همایش از یک سال‌ونیم گذشته آغاز شده و همان زمان دبیرخانه آن نیز شکل گرفته است؛ اظهار کرد: فراخوان دریافت مقالات از اسفند ماه سال گذشته اعلام شد و خوشبختانه یکی از بی‌نظیرترین استقبال‌ها از این همایش صورت گرفت.

حسینی معصوم افزود: با اینکه رویکرد همایش در سطح ملی است، اما از خارج از کشور نیز مقاله ارسال شده است و تاکنون 900 چکیده مقاله دریافت کرده‌ایم .

وی با بیان اینکه از این تعداد مقاله، 200 مقاله به عنوان چکیده مقالات برتر پذیرفته شده است، عنوان کرد: حدود 100 مقاله نیز از این 200 چکیده برای ارایه شفاهی انتخاب شد که تعدادی به شکل پوستر و یا انتشار چکیده ارائه می‌شود.

دبیر همایش ملی زبان‌شناسی و آموزش زبان فارسی در خصوص محورهای این همایش گفت: این همایش در دو محور اصلی مبانی نظری زبان‌شناسی و آموزش زبان فارسی و به طورکلی 20 شاخه فرعی نیز با این محورها برگزار خواهد شد.

حسینی معصوم از همکاری دانشگاه‌های فرهنگیان استان و دانشگاه فردوسی در برگزاری این همایش خبر داد و اظهار کرد: در این همایش استانداری خراسان رضوی، مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر مشهد، دفتر تبلیغات و بنیاد سعدی نیز همکاری داشته‌اند.

وی با بیان اینکه کمیته علمی این همایش 35 عضو از تمام دانشگاه‌های کشور دارد،ادامه داد: همایش ملی زبان‌شناسی و آموزش زبان فارسی در پایگاه استنادی علوم جهان اسلام نیز به ثبت رسیده و دارای نمایه است.

دبیر علمی همایش با اشاره به حضور میهمانانی از کشورهای فرانسه، ژاپن، عراق و صربستان در این همایش یادآور شد: این همایش قرار است 11 اسفندماه در با حضور شخصیت‌هایی چون دکتر حداد عادل، رئیس فرهنگستان ادب و هنر و دکتر رستمی ابوسعیدی، رئیس دانشگاه پیام نور کشور، برگزار شود.

انتهای پیام//
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.