عضو هیات علمی گروه کودکان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: از هر 70 کودک خراسان رضوی یک کودک به بیماری اوتیسم یا درخودماندگی مبتلاست.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد, دکتر عزت خداشناس افزود: بیماری اوتیسم یکی از اختلالات تکاملی است که در سالهای گذشته به دلایل نامعلوم شاهد افزایش آن در جامعه بوده ایم.
وی اظهار کرد: پیش از این تعداد موارد ابتلا به بیماری اوتیسم از هر 150 کودک، یک نفر بود.
این پزشک متخصص کودکان گفت: شناسایی کودکان مبتلا به اوتیسم و دیگر اختلالات تکاملی و همچنین طول عمر این کودکان به دلیل پیشرفت علوم پزشکی افزایش یافته است.
خداشناس با اشاره به اهمیت تشخیص اختلالات تکاملی در سنین خردسالی برای انجام مداخلات درمانی افزود: 30 درصد کودکان مبتلا به اختلالات تکاملی قبل از ورود به مدرسه شناسایی می شوند.
وی خاطر نشان کرد: تکامل یا نمو شامل مجموعه تغییراتی است که انسان در طول حیات برای ارتقای جسمی، ذهنی، گفتاری و اجتماعی کسب می کند که تحت تاثیر عوامل ژنتیکی و محیطی مختلف قرار دارد.
وی عوامل تاثیرگذار در ایجاد اختلالات تکاملی را شامل عوامل ژنتیکی و عوامل محیطی عنوان کرد و گفت: عوامل محیطی به سه دسته پیش از تولد، حین تولد و عوامل بعد از تولد تقسیم می شوند.
عضو هیات علمی گروه کودکان دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: بیماریهای مادر در طول حاملگی، عفونت، تغذیه نادرست و مصرف برخی داروها در طول حاملگی، استرس، اضطراب و حوادث در طول بارداری، عوامل موثر در حین زایمان و بعد از زایمان، تحصیلات والدین، وضعیت اقتصادی خانواده و عادات غذایی والدین و رفتار آنها در ایجاد اختلالات تکاملی دخیل هستند.
وی با بیان اینکه علائم اختلالات تکاملی در هر سنی متفاوت است اظهار کرد: تاخیر در حرف زدن کودک، راه رفتن کودک، عدم توانایی در انجام کارهای ظریف با انگشتان و نحوه ارتباط برقرار کردن با دیگران از علائم اختلالات تکاملی است.
انتهای پیام//
برچسب ها: بیماران ، اوتیسم ، افزایش ، مشهد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.