شهرکرد؛

چهارمحال و بختیاری، یک نماینده در مجلس خبرگان و ۴ نماینده در مجلس شورای اسلامی

استان چهارمحال و بختیاری، دارای یک کرسی نمایندگی در مجلس خبرگان رهبری و ۴ کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی است.

به گزارش حوزه استانهای گروه انتخابات باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و دهمین دوره مجلس شورای اسلامی، از ساعت ۸ صبح فردا جمعه ۷ اسفند، همزمان در سراسر کشور آغاز می شود.

استان چهارمحال و بختیاری با ۹ شهرستان و ۸۹۵ هزار و ۲۶۳ نفر جمعیت، دارای یک کرسی نمایندگی در مجلس خبرگان رهبری و ۴ کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی است.

این استان با ۱۶ هزار و ۴۲۱ کیلومتر مربع مساحت، معادل یک درصد از کل مساحت ایران، بیست و دومین استان کشور از نظر وسعت به شمار می رود.

در انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری، در مجموع ۱۶ داوطلب در چهارمحال و بختیاری نام نویسی کردند که در نهایت ۳ نفر از این داوطلبان تأیید صلاحیت شدند و در عرصه رقابت حضور دارند، ۳ نفر انصراف دادند و صلاحیت ۱۰ داوطلب رد شد.
 
از مجموع ۱۴۶ داوطلب ثبت نامی مجلس دهم در استان چهارمحال و بختیاری نیز، ۷۷ نفر تأیید صلاحیت شدند و یک داوطلب نیز از حوزه های انتخابیه خارج از استان، به چهارمحال و بختیاری منتقل شد، که ۳۰ نفر از آنان انصراف داده اند، ۲۶ نفر هم در مراحل قبل انصراف دادند و ۴۳ داوطلب نیز رد صلاحیت شدند.

بر این اساس، در مجموع ۵۶ نفر از داوطلبان نمایندگی مجلس دهم در این استان، انصراف خود را اعلام کردند و ۴۸ نفر در عرصه رقابت باقی ماندند.

مهلت تبلیغات انتخاباتی نامزدهای نمایندگی پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری، از بامداد روز پنج شنبه ۲۲ بهمن، تا ساعت ۸ صبح امروز پنج شنبه ۶ اسفند به مدت ۱۴ روز ادامه داشت.

تبلیغات انتخاباتی داوطلبان نمایندگی دهمین دوره مجلس شورای اسلامی هم، از بامداد روز پنج شنبه ۲۹ بهمن، تا ساعت ۸ صبح امروز پنج شنبه ۶ اسفند، به مدت یک هفته ادامه یافت.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار