قوانین و مقررات روز رای گیری اعلام شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، رئیس هیات بازرسی انتخابات استان مازندران گفت: انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و دهمین دوره مجلس شورای اسلامی ساعت 8 صبح جمعه هفتم اسفند آغاز و 10 ساعت ادامه خواهد داشت

خیریان پور افزود: زمان رای گیری در صورت ضرورت به تشخیص وزیر کشور تمدید خواهد شد.

وی جلوگیری از حضور افراد به صورت ثابت در محل یا بیرون رای گیری، خودداری عوامل اجرایی ازنوشتن رأی برای افراد بیسواد، مهیا کردن شرایط رای نویسی مخفی برای رای دهندگان، دقت در استقرار نمایندگان نامزدها و نصب اسامی نامزدها در محل شعبه را از جمله مقررات روز رای گیری اعلام کرد.

رئیس هیأت بازرسی انتخابات استان مازندران از عوامل اجرائی انتخابات خواست یک ساعت زودتر از آغاز رای گیری در محل شعب حاضر شوند تا آثار تبلیغاتی نامزدها را که در اطراف محل شعبه نصب شده است امحاء کنند.

وی گفت : عوامل اجرایی شعب پیش از آغاز رای گیری نسبت به ثبت اسامی هیأت رئیسه ، ناظران ، نماینده فرماندار ، بازرس وزارت کشور باید اقدام و حاضران آن را امضاء کنند.

خیریانپور افزود : صندوق اخذ رأی هم در حضور نماینده هیأت نظارت در حوزه انتخابیه و نماینده فرماندار و بازرس وزارت کشور باید باز و پس از حصول اطمینان از خالی بودن صندوق ، آن را پلمپ کنند .

رئیس هیات بازرسی انتخابات استان با بیان اینکه ترک شعب اخذ رای توسط عوامل اجرایی تا پایان زمان رای گیری ممنوع است گفت: یک دستگاه رادیو در محل شعب اخذ رای از زمان آغاز رای گیری تا پایان آن روشن باشد تا عوامل شعب اخذ رأی اطلاعیه های ستاد انتخابات را دریافت کنند .

مازندران چهار کرسی در مجلس خبرگان رهبری دارد که هفت نامزد برای آن رقابت می کنند.

برای 12 کرسی این استان در مجلس شورای اسلامی هم 149 نامزد در گردونه رقابت باقی ماندند.

دو میلیون و 235 هزار و 636 نفر در مازندران واجد شرایط رای دادن هستند.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.