دبیر ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی گفت: حوزه زیست‌فناوری 10 درصد تولید ناخالص ملی را تشکیل می‌دهد.

مصطفی قانعی دبیر ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: یکی از اهدافی که هم‌اکنون در ستاد توسعه زیست‌فناوری در حال پیگیری هستیم کسب 10 درصد تولید ناخالص ملی است اما تا رسیدن به این نقطه فاصله زیادی پیش رو داریم.

وی ادامه داد: زیست‌فناوری یکی از رشته‌های مهم در دنیا محسوب می‌شود به طوری که کشورهای توسعه‌یافته به این حوزه توجه ویژه‌ای داشته‌اند.

قانعی بیان کرد: ورود و حمایت از حوزه‌های فراموش‌شده و معطل مانده در زنجیره علم تا ثروت در زیست‌فناوری و ترویج عمومی و فرهنگ‌سازی الگوهای نوین در زیست‌فناوری؛ راهکارهایی است که ستاد برای این رشته در نظر گرفته است.

وی بیان کرد: ستاد توسعه زیست‌فناوری از نظر اجرایی در راستای سیاست ملی با پرهیز از گسترش سازمان اداری تلاش می‌کند تا وظایف و مأموریت‌های خود را بر اساس بهره‌گیری از سرمایه انسانی و امکانات موجود انجام دهد.

دبیر ستاد توسعه زیست‌فناوری تصریح کرد: آموزش و تربیت نیروی زیست‌فناوری از دوران دانش‌آموزی امکان‌پذیر است و به همین دلیل قصد داریم مدارس را به صورت جدی‌تر در این حوزه وارد کنیم و این رشته را بین دانش‌آموزان ترویج کنیم.

قانعی خاطرنشان کرد: امیدواریم با پیگیری‌های ستاد توسعه زیست‌فناوری و اهدافی که ستاد زیست‌فناوری تعیین کرده است به جایگاه واقعی زیست‌فناوری در کشور دست یابیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.