موفقیت هر انتخابات در هر کجای دنیا، ارتباطی مستقیم با میزان شفافیت و سلامت آن در همه مراحل از ثبت نام ها تا تبلیغات، شمارش و اعلام آرا دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج،افراد و گروه ها در ماه ها و هفته های گذشته، خود را برای دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در معرض دید مردم قرار داده اند و هم اینک همه شرایط برای یک انتخاب با چشمان باز در کهگیلویه و بویراحمد فراهم است.
سخنرانی ها در جمع های چند ده هزار نفری انجام شده است، تبلیغات به شکل های متفاوت صورت گرفته است و مردم، همه آنچه نامزدها گفتند و حتی آنچه نگفتند را با اطلاع رسانی های رقبا می دانند.
رسانه های گروهی فعال، شبکه ها و نرم افزارهای پیام رسان، به انجام یک تبلغات عادلانه، کمک کرده اند و اینک مردم در موقعیت یک انتخاب با چشمان باز قرار دارند.
همانطور که همه شرایط برای یک انتخابات باز و دموکراتیک در ماه ها و هفته های گذشته فراهم بود اینک دولت برای تامین سلامت انتخابات در روز رای گیری آماده شده است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: با تدابیر اندیشیده شده از سوی هیات های اجرایی و نظارت، امکان تخلف در انتخابات وجود ندارد.
سید موسی خادمی افزود: به دلیل ثبت کد ملی برای هر یک از رای دهندگان، امکان هر نوع سوء استفاده مانند دوبار رای دادن برای هر نفر وجود ندارد.
خادمی با بیان این که برای هر صندوق، چند ناظر، بازرس، نمایندگان فرماندار، نامزدها و اعضای هیات اجرایی پیش بینی شده است تصریح کرد: شرایط برای امنیت محیطی انتخابات فراهم است.
رئیس هیات بازرسی انتخابات کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: 771 سربازرس بر نحوه برگزاری انتخابات هفتم اسفند امسال در این استان نظارت می کنند.
پژمان نیک اقبالی با بیان اینکه برای هر 10 صندوق یک سربازرس ویژه در استان تعیین شده افزود: 77 سربازرس ویژه در انتخابات پیش رو در این استان فعالیت دارند.
نیک اقبالی اظهار کرد: از سوی هیات بازرسی انتخابات مرکزی در هر شهرستان کهگیلویه و بویراحمد یک سربازرس ویژه نیز از میان مدیران ستادی این استان مشخص شده است.
و با اشاره به اینکه سامانه پیشرفته 'سهبا' برای افزایش سرعت و دقت بازرسی انتخابات، فعال شده است افزود: اگر یک شعبه اخذ رای یا صندوقی دچار مشکل یا ایرادی شود ، این مساله از طریق این سامانه در کوتاهترین زمان ممکن گزارش شده و اشکال رخ داده برطرف خواهد شد.
رئیس ستاد انتخابات کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: همه شرایط لازم و کافی برگزاری انتخابات در این استان فراهم شده است.
فتاح محمدی افزود: 20هزار عامل اجرایی، نظارتی و پشتیبانی برای اجرای انتخابات مجلس خبرگان و شورای اسلامی در کهگیلویه و بویراحمد آموزش داده شده اند.
مردم نیز براساس سوابق برگزاری انتخابات در استان و ایمان آنان به جمهوری اسلامی و کارگزاران آن برای برگزاری یک انتخابات سالم، خیال آسوده ای دارند.
محمد رضوانی از شهروندان شهرستان کهگیلویه گفت: وقتی مساله حق الناس بودن رای افراد ازسوی اعضای ارشد نظام جمهوری اسلامی مطرح شد در حقیقت اهمیت حفاظت از آرای مردم را بیان کرده اند.
وی اظهار کرد: باور من این است که آنچه در برگه رای می نویسم آن اسمی است که خوانده و اعلام می شود و از این جهت مشکلی نمی بینم.
حسن افشینیان یکی دیگر از شهروندان کهگیلویه نیز گفت: با شرایط و امکانات کنونی، احتمال تخلف وجود ندارد و مردم می دانند که به خوبی از آرای آنان محافظت می شود.
محسن احمدیان از یاسوج نیز گفت: مردم به برگزاری یک انتخابات سالم و شفاف اعتقاد عمیقی دارند و با خیال آسوده پای صندوق های رای می روند.
وی اظهار کرد: نباید کسانی که فردا توسط مردم انتخاب نمی شوند به شایعه پراکنی راجع به تقلب و تخلف بپردازند.
احمدیان گفت: تمام سازوکارهای لازم برای شکایت از تخلف های احتمالی پیش بینی شده است و مردم از این جهت نگرانی ندارند.
در چنین شرایطی و در حالی که آمار روشنی از میزان واجدان حق رأی وجود دارد، رای گیری با کد ملی انجام می شود، و در حالی که برای هر صندوق، چند ناظر، بازرس، نمایندگان فرماندار، نامزدها و اعضای هیات اجرایی وجود دارد مردم می دانند که از رای آنان که در حقیقت، حق الناس است به خوبی محافظت می شود.
انتهای پیام /
برچسب ها: سلامت ، انتخابات ، بازرس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.