لیگ دسته اول فوتسال ایران با برگزاری دوازده هفته به ایستگاه سیزدهم رسیده و شاهد جدال های حساس و دیدنی برای صعود و سقوط هستیم.

 به گزارش خبرنگار  فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان  لیگ دسته اول فوتسال ایران فصل ۹۵-۹۴ از شانزدهم آذر ۹۴ آغاز شده است که تا به حال دوازده هفته آن را پشت سر گذاشتیم و حال که دو هفته از مرحله گروهی آن باقی مانده است؛ تیم های برای صعود به مرحله نهایی و ماندن در لیگ یک با یکدیگر به رقابت می پردازند.

بنا بر اعلام کمیته فوتسال؛ از این مرحله همانند سال های گذشته چهار تیم(دو تیم از هر گروه) به مرحله نهایی می رسند و روز سه شنبه؛ ۹۴/۱۲/۱۸ راس ساعت ۱۱ صبح قرعه کشی این مرحله انجام خواهد گرفت.

اما دو تیم(از هر گروه یک تیم) به لیگ دسته دوم سقوط خواهند کرد. که از مجهول ترین بخش های لیگ یک امسال می تواند باشد.

ابتدای فصل که کمیته فوتسال این دسته از مسابقات را به دو گروه ده تیمی تبدیل کرد؛ اعلام شد که از هر گروه دو تیم سقوط می کند اما پس از اینکه بنا به دلایلی چهار تیم را از لیگ کنار گذاشتند و یا کنارگیری کردند؛ دوباره به خانه اول رسیدیم و گروه ها هشت تیمی شد.

حال اگر کمیته فوتسال بخواهد گروه ها را در فصل بعد مسابقات به ده تیم برساند باید دید که این کار باز هم به صورت فروش امتیاز هایی که به یکباره در کمیته فوتسال به وجود آمده بودند صورت می گیرد یا به نحوی دیگر!

خبر هایی شنیده می شد در میان فوتسالی ها که کمیته فوتسال قصد دارد؛ چهار تیم برتر لیگ دو در فصل ۹۵-۹۴ را به لیگ یک فصل ۹۵-۹۶ بیاورد. در این صورت با توجه به اینکه دو تیم هم از لیگ جاری دسته اول سقوط می کند؛ تعداد تیم ها به ۱۸ می رسد. و دو تیم برای ده تیمه شدن گروه ها کم داریم.

باید دید کمیته فوتسال به چه کاری دست می زند؛ همانند امسال چند سهمیه کمیته فوتسال به چندین تیم می فروشد و یا تیم های سقوط کرده امسال را در شرایطی در لیگ یک نگه می دارد و شاید هم با ۱۸ تیم این دوره را برگزار کند و احتمال اخر اینکه؛ اصلا قصد بر بیست تیمه کردن لیگ یک نداشته باشد و تمامی نقش های امسال برای بیست تیمه کردن لیگ یک برای به دست اوردن پول از این راه بوده است و فصل بعدی لیگ یک را با همان شانزده تیم و دو گروه هشت تیمی برگزار کند.
 
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار