رئیس اتحادیه گل و گیاه و بذر و نهال استان تهران عنوان کرد: با برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته برای تولید کمبودی برای بازار مصرف شب عید گل وجود ندارد.

 به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، غلامحسین سلطانی با انتقاد از پایین بودنفرهنگ مصرف گل در کشور پایین است
 فرهنگ استفاده از گل در کشور افزود: متاسفانه برای مصرف گل در کشور فرهنگ‌سازی صورت نگرفته است، با این حال مردم برای ایام عید متقاضی گیاهان گلدار و برخی گل‌های مناسب این ایام هستند که تامین شده‌‌اند.
 
وی تصریح کرد: عموما گل‌های مرجان، پامچال، لاله و سنبل گل‌های مورد تقاضا برای ایام عید هستند که از ابتدای اسفندماه برنامه‌ریزی برای تولید آنها آغاز شده است.
 
سلطانی با تاکید بر اینکه در ایام شب عید کمبودی در بازار گل‌وگیاه کشور نداریم، بیان کرد: در سال گذشته به میزان 2 میلیارد و 300 میلیون شاخه گل قابل شمارش ( گیاهان گلدار) در کشور تولید شده است که میزان تولید در سال جاری کاهش یافته است.
 
وی اظهار کرد: تولید در 6 ماهه ابتدای امسال مناسب بود اما بازار در شش ماهه دوم کشش لازم را نداشت و به همین علت نیز تولیدکنندگان در این ایام میزان تولید خود را کاهش دادند که این امر موجب افزایش قیمت گل در یکی دو ماه اخیر شد.
 
رئیس اتحادیه گل و گیاه و بذر و نهال استان تهران با بیان اینکه برنامه تولید بر اساس الگوی کشت ایجاد می‌شود، تاکید کرد: عموما دوسوم تولید باید در شش ماهه ابتدای سال و یک‌سوم دیگر در نیمه دوم سال انجام می‌شود اما امسال میان تقویم کشت و تولید ناهماهنگی‌هایی ایجاد شد که بازار را کمی با اخلال مواجه کرد اما از نیمه دوم بهمن‌ماه تولید به حالت خود بازگشته است.

منبع:انا
انتهای پیام/
برچسب ها: مصرف گل ، شب عید ، بازار گل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.