وزیر کشور گفت:99 درصد کار شمارش آرا به پایان رسیده است.

99 درصد کار شمارش آرا به پایان رسیده استبه گزارش خبرنگار گروه انتخابات باشگاه خبرنگاران جوان، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در گفت و گو با خبر 14 شبکه اول سیما اظهارداشت: در روند برگزاری انتخابات 7 اسفند از راهنمایی‌ها و همچنین تشویق‌های رهبر معظم انقلاب تشکر می‌کنم، همچنین باید از نقش رئیس جمهور به خاطر ایفای نقش مثبت دولت در برگزاری انتخابات تشکر کنم.

وی ادامه داد: در حال حاضر 99 درصد کار شمارش آرا به اتمام رسیده است اما مسیر برای گرفتن تاییدیه‌ها از اعضای نظارت بر انتخابات و همچنین تنظیم صورت جلسه‌ها باید طی شود تا نتایج قطعی را اعلام کنیم.

رحمانی فضلی با اشاره به پایان شمارش آرا گفت: هیچ حوزه‌ای در کشور وجود ندارد که آرای آن شمارش نشده باشد، همچنین در کل تهران 50 درصد مشارکت مردم و در کل کشور 62 درصد از مشارکت مردمی را شاهد بودیم.

وزیر کشور اظهار داشت: مرحله بعد از برگزاری انتخابات، رسیدگی به شکایات بوده که وظیفه شورای نگهبان است و ما امیدواریم در این مرحله همانطور که تاکنون کار با آرامش پیش رفته است از این پس نیز شاهد همین روند باشیم، در حال حاضر همه باید تلاش کنند تا نشاط و آرامشِ ایجاد شده در سطح جامعه حفظ شود.

رحمانی فضلی درباره برخی شایعات مبنی‌بر کُند بودن روند شمارش آرا در برخی حوزه‌ها گفت: به صراحت می‌گویم که کُندی نداشتیم، اگر هموطنانمان به یاد داشته باشند در دوره‌های گذشته اعلام نتایج تهران تا سه‌شنبه طول می‌کشید اما در این دور از دیشب نتایج تقریبا اعلام شده است.

وزیر کشور در پایان درباره تاریخ برگزاری دور دوم انتخابات گفت: پس از تایید صحت روند برگزاری انتخابات یک ماه فرصت داریم تا در این باره تصمیم بگیریم اما پیش بینی می‌شود زمان برگزاری دور دوم انتخابات نیمه دوم فروردین ماه سال آتی باشد.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.