4 جنگنده عربستان وارد پایگاه «اینجرلیک» ترکیه شدند

مشاور وزیر دفاع عربستان از رسیدن چهار جنگنده این کشور به پایگاه هوایی‌ «اینجرلیک» ترکیه خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ «احمد عسیری» مشاور وزیر دفاع عربستان سعودی اعلام کرد که چهار جنگنده وابسته به ارتش کشورش وارد پایگاه «اینجرلیک» ترکیه شدند.

به گزارش تلویزیون «اسکای نیوز عربی» عسیری با اعلام این مطلب، افزود: آماده هدف قرار دادن مواضع «داعش» از طریق این پایگاه هستیم.

احمد عسیری در گفتگو با خبرگزاری رویترز گفت: وزرای دفاع کشورهای عضو ائتلاف داعش در نشست دو هفته پیش در بروکسل احتمال حمله زمینی عربستان سعودی به سوریه را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

وی با بیان اینکه «این موضوع، دو هفته پیش در بروکسل مورد بررسی قرار گرفت.»، افزود:  رایزنی‌ها در این باره در سطح سیاسی و نه نظامی مورد بحث قرار گرفته است و  «وقتی درباره تعداد نیروهای اعزامی، نحوه اعزام و مکان اعزام آنها به نتیجه برسیم، در این عملیات مشارکت خواهیم کرد.»

عسیری تصریح کرد: «لازم است در این باره در سطح نظامی با کارشناسان نظامی هم رایزنی کنیم تا مطمئن شویم که طرح و برنامه داریم.»

چندی پیش منابع خبری از استقرار 20 جنگنده سعودی در پایگاه اینجرلیک ترکیه خبر داده و افزودند که طی هفته‌های آینده 8 تا 10 جنگنده دیگر هم در این پایگاه هوایی مستقر می‌شوند.

«احمد داود اوغلو» وزیر خارجه ترکیه نیز دو هفته گذشته در اظهاراتی خبر استقرار جنگنده‌های عربستان سعودی در پایگاه اینجرلیک را تایید و آن را بخشی از تلاش‌ها برای مقابله با داعش ارزیابی کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار