یک روزنامه اتریشی با اشاره به احتمال دخالت نظامی آنکارا و ریاض در سوریه تاکید کرد، این اقدام تنها به تنش ها دامن می زند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روزنامه استاندارد، این اقدام موجب بالا رفتن آمار مرگ زنان و کودکان بی گناه در سوریه می شود و با این حرکت نمی توان در خصوص آینده سوریه پیش بینی خوبی کرد.

این روزنامه افزود: به 2 دلیل احتمال می رود که آتش بس در سوریه پا برجا نباشد. اول به دلیل سیاسی و حمایت آمریکا از مخالفین و حمایت روسیه از رییس جمهوری سوریه، آینده دمشق کماکان در ابهام است و دلیل دوم دخالت مستقیم ترکیه و عربستان در سوریه که این ائتلاف نتیجه ای جز شکست نخواهد داشت.

استاندارد نوشت: آمریکا و روسیه به دنبال به رخ کشیدن قدرت خود در خاک سوریه هستند اما بارها بر کمک های بشر دوستانه نیز تاکید کرده اند. با این وجود اگر آمریکا و روسیه به توافق کامل دست پیدا کنند، دخالت ریاض و آنکارا سبب جلوگیری از این توافق خواهد شد چرا که این دو کشور به دلیل حمایت از شورشیان به دنبال تغییر حکومت دمشق هستند.

در همین راستا، برخی از منابع خبری روز شنبه اعلام کردند که 20 جنگنده سعودی در پایگاه هوایی اینجرلیک مستقر شدند.

استقرار جنگنده های عربستانی در این پایگاه در حالی صورت گرفته است که مقامات سعودی بر آمادگی «ریاض» برای اعزام پیاده نظام و ایفای نقش پررنگ تر نظامی در سوریه در قالب ائتلاف به رهبری آمریکا برای مقابله با داعش ابراز آمادگی کرده اند.

از سوی دیگر «بشار اسد» رئیس جمهوری سوریه نیز روز جمعه 23 بهمن در گفت وگو با خبرگزاری فرانسه درباره احتمال مداخله زمینی ترکیه در سوریه تأکید کرده بود که دخالت نظامی آنکارا غیر ممکن نیست و این امکان وجود دارد. زیرا که به گفته اسد «اردوغان فردی متعصب است و با آرزوی برپایی امپراتوری عثمانی زندگی می کند.

از نظر او شکست هایی که در تونس، مصر، لیبی و سوریه نصیبش شده، شکست شخصی او است و آینده سیاسی‎اش را تهدید می کند». تصمیم برای دخالت نظامی در سوریه توسط ترکیه و عربستانی در حالی گرفته شده است که ارتش سوریه توانسته است به موفقیت های چشمگیری دست پیدا کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار