مديركل راه و شهرسازي استان اردبيل از آمادگی كامل اين اداره كل در تامين ايمنی سفرهای نوروزی با ايجاد اكيپ های فعال راهداری و گشت های برنامه ريزی شده خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ خليل محبت خواه گفت: راه و شهرسازی با ساماندهی 360 نفر از پرسنل مجرب در قالب 75 اكيپ راهداری و بكارگيری 234 دستگاه ماشين آلات سنگين و نيمه سنگين آماده پذيرايی از مسافران نوروزی و تامين ايمنی جاده های استان است.

وی افزود: اين اكيپ ها با استقرار در 12 راهدارخانه واقع در 8 گردنه مرتفع و ساير راههای ارتباطی، ايمنی سفر در 6 هزار و 265 كيلومتر محورهای مواصلاتی استان اعم از بزرگراه ها، راههای اصلی، راههای فرعی و روستايی را تامين خواهند كرد.

مديركل راه و شهرسازی استان اردبيل بر آماده سازی و ايمن سازی محورهای مواصلاتی استان تاكيد كرد و اظهار داشت: نقاط پرحادثه با انجام عمليات مميزی راههای شريانی استان شناسايی شده و برنامه ارتقای ايمني اين نقاط تدوين گرديده است.

محبت خواه با اشاره به اينكه تعداد نقاط پرحادثه جاده های استان از 46 نقطه به 26 نقطه كاهش پيدا كرده است گفت: اصلاح اين نقاط با انجام عمليات زودبازده ايمنی اعم از لكه گيری، اصلاح شانه،خاكريزی، خاكبرداری، نصب علائم و چراغهای راهنمايی، نصب روشنايی و آشكارسازی درحال انجام است.

وی به حذف سرعت گيرهای اضافی و غيراستاندارد از سطح جاده های استان اشاره كرد و افزود: طبق بازديدهای انجام شده توسط تيم های كارشناسی راهداری، بيش از 70 درصد از اين سرعت گيرها غيراصولی و غيركارشناسی نصب شده كه تا فرارسيدن ايام سفرهای نوروزی اصلاح خواهند شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.