نگرانی انگلیس از بسته شدن مرز جبل الطارق

دولت انگلیس از بسته شدن مرز مستعمره خود با اسپانیا در صورت خروج از اتحادیه اروپا هراس دارد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روزنامه اسپانسیون، خروج انگلستان از اتحادیه اروپا باعث سردرگمی اقتصادی در دوره ای ده ساله خواهد بود که ممکن است به بسته شدن مرز اسپانیا و جبل الطارق (مستعمره انگلیس در جنوب اسپانیا) منجر شود.

دولت « دیوید کامرون» نگران مشکلات اقتصادی است که سرمایه گذاریها، شغل و ارزش پوند را متاثر می کند.

این هشدار یکی از گزارش هایی است که دولت کامرون تهیه کرده و بر اساس آن، پشت کردن انگلستان به اروپا عواقب جدی برای ساکنان جبل الطارق را در پی خواهد داشت.

مردم جبل الطارق در حال حاضر می توانند آزادانه به اسپانیا سفر کرده و در آنجا کار کنند و خدمات خود را ارائه کنند. در منطقه «پنیون» یا صخره جبل الطارق، 30 هزار انگلیسی زندگی می کنند که در رفراندم 23 ژوئن تصمیم خواهند گرفت که آیا انگلستان در منطقه یورو باقی بماند یا خیر.

بر اساس گزارش مذکور، احتمال آنکه وضعیت جبل الطارق به سالهای 1969 تا 1985 باز گردد وجود دارد. در این دوره زمانی، اسپانیا هنوز وارد اتحادیه اروپا نشده بود و خط مرزی میان اسپانیا و جبل الطارق بسته بود.

اگر انگلستان از اتحادیه اروپا خارج شود، تضمینی برای باز ماندن این مرز وجود نخواهد داشت. همچنین با مشکل شدن دسترسی جبل الطارقی ها به اتحادیه اروپا، بروز مشکلات اقتصادی در این ناحیه پیش بینی می شود.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار