وزیر امور خارجه انگلیس اظهار داشت فقط روسیه مایل به خروج این کشور از اتحادیه اروپا است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ "فیلیپ هاموند،" وزیر امور خارجه انگلیس، اظهار داشت: تنها کشوری که مایل است انگلیس از اتحادیه اروپا خارج شود روسیه است.

هاموند که روز گذشته در اندیشکده امور خارجی موسسه "چاتام هاوس" سخنرانی می کرد، گفت: هیچ کدام از متحدان انگلیس خواهان خروج این کشور از اتحادیه اروپا نیستند.

وزیر امور خارجه انگلیس گفت: استرالیا، نیوزیلند، کانادا، و آمریکا خواستار خروج ما از اتحادیه اروپا نیستند. در حقیقت، تنها کشوری که دوست دارد ما از اتحادیه اروپا خارج شویم روسیه است. این هر چیزی را که لازم است ما بدانیم به ما می گوید.

هاموند گفت: در حالی که فقط 16 هفته تا برگزاری همه پرسی خروج از اتحادیه اروپا باقی است، انگلیس با تصمیمی مواجه خواهد شد که مسیر تاریخ ملت ما را به مدت یک نسل یا بیشتر شکل خواهد داد.

وی گفت موضع دولت انگلیس به روشنی این است که ماندن این کشور در یک اتحادیه اروپای اصلاح شده موجب قوی تر شدن و امن تر شدن آن خواهد شد.

هاموند همچنین با گفتن اینکه روند خروج از اتحادیه اروپا ممکن است طولانی تر از پیروزی در جنگ جهانی دوم شود، خشم برخی منتقدان را برانگیخت.

وزیر امور خارجه انگلیس گفت خروج از اتحادیه اروپا چند سال طول خواهد کشید که در این مدت این کشور گرفتار کشمکش و نزاع مستمر خواهد بود.

وی مدعی شد دیگر سران اروپایی برای محافظت از منافع خود به تلاش های تهاجمی روی خواهند آورد.
وزیر امور خارجه انگلیس در بخش دیگری از سخنرانی خود گفت اگر این کشور از اتحادیه اروپا خارج شود، صدها هزار انگلیسی مقیم اسپانیا مجبور خواهند شد به کشورشان بازگردند.

وی هشدار داد اگر لندن از اتحادیه اروپا خارج شود وضع مهاجرتی انگلیسی های ساکن اسپانیا و دیگر کشورهای اتحادیه اروپا ممکن است دچار ابهام و بلاتکلیفی شود. هاموند گفت اگر انگلیس دیگر مشمول مقررات جابجایی آزادانه در اتحادیه اروپا نباشد، معلوم نیست چه مقرراتی شامل حال انگلیسی های مقیم کشورهای اروپایی بشود.

در این سخنرانی از وزیر امور خارجه انگلیس سوال شد آیا طرفداران خروج از اتحادیه اروپا پیش بینی کرده اند که انگلیس با تک تک کشورهای اتحادیه اروپا قراردادهای جداگانه ای امضا خواهد کرد یا یک نظام سهمیه ای برای مهاجرت برقرار خواهد شد که هاموند در پاسخ گفت: این پرسش بسیار خوبی است که طرفداران خروج از اتحادیه اروپا باید پاسخ دهند.

وی افزود : دو میلیون شهروند انگلیسی در کشورهای اتحادیه اروپا زندگی می کنند. ما وقت زیادی را در انگلیس صرف پرداختن به مسئله شهروندان اروپایی ساکن اینجا کرده ایم، اما ما دو میلیون شهروند انگلیسی داریم که در کشورهای اتحادیه اروپا زندگی می کنند، که بیشتر آنها در اسپانیا زندگی می کنند. یک نفر باید به این سوال جواب دهد. آیا ما درباره موافقت نامه های دوجانبه مذاکره خواهیم کرد، آیا سهمیه بندی وجود خواهد داشت؟

گفته می شود نزدیک به 761 هزار انگلیسی در اسپانیا زندگی می کنند که بسیاری از آنها در منطقه کوستا دل سول در جنوب این کشور سکونت دارند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار