معاون برنامه ریزی و نظارت بنیاد ملی نخبگان گفت: یک میلیون نفر از جمعیت به عنوان سرمایه های توانمند و متخصص نیروی انسانی برگزیده ما هستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ منتظر در حاشیه جشنواره منطقه‌ای رویش-رویش آذربایجان در جمع خبرنگاران در هر جامعه ای، حدود یک درصد از افراد جامعه می توانند بقیه افراد را با خود همراه ساخته و به عنوان قافله سالار، طلایه دار و پیشگامان علمی از آنها یاد می شود.

معاون برنامه ریزی و نظارت بنیاد ملی نخبگان گفت: با توجه به این درصد در کشور ما نیز حدود یک میلیون نفر از جمعیت به عنوان سرمایه های توانمند و متخصص نیروی انسانی برگزیده ما هستند که باید سرمایه گذاری بر روی این افراد با جدیت بیشتری صورت گیرد تا کشور به سمت علم و تکنولوژی پیش رود.

وی افزود:جشنواره ملی رویش با هدف رونق بخشیدن به فضای ابتکار، انگیزه بخشیدن به جوانان و شناسایی اختراع های برگزیده و تسهیل مسیر حرکت آنها برگزار می شود.

منتظر اظهارکرد: مهم ترین عامل رشد و پویایی جامعه، منابع انسانی آن است و بنیاد ملی نخبگان در تلاش است تا برگزیدگان چنین جشنواره هایی را به سمت اندیشه ورزی، خردورزی و توسعه علم و فناوری هدایت کند.

وی با اشاره به جشنواره رویش گفت: بنیاد نخبگان فرآیندی جدی را برای برگزیدگان این جشنواره در نظر گرفته، باید خلاقیت های فردی را به نوآوری و نوآوری را به کارآفرینی تبدیل کنیم، یعنی طرحی که قابلیت هایی داشته و هیئت داوران آن را پذیرفته است باید به یک شرکت دانش بنیان تبدیل شود.

جشنواره منطقه ای رویش آذربایجان از سلسله جشنواره های ملی رویش بنیاد ملی نخبگان 11 و 12 اسفند ماه جاری در دانشگاه تبریز در حال برگزاری است.


انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.