نمایندگان ٣٠ شرکت­ معتبر روسی در بخش­های ساختمانی، سرک‌سازی، بندهاى برق و موترسازی به کابل آمده‎اند تا در پروژه‎های بزرگ زیربنایی افغانستان سهم بگیرند.

غول‎های تجاری مسکو، آمادۀ بازگشت به کابل
به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، رییس اجرایی اتاق تجارت روسیه گفته است که افغانستان و روسیه، باید در بخش اقتصادی موقف مشخص داشته باشند. به گفتۀ او، شرکت­های روسی برای اجرای پروژه‎ها در افغانستان محاسبات تخمینی را با خود دارند و از تجاربى که در روسیه و جهان دارند، در صورت همکاری، حاضر و علاقمند به سرمایه‎گذاری در بخش‎هاى زیربنایى در افغانستان هستند.

شیگپوف گفته است، زمینه‎ها برای واردات و صادرات انواع کالای تجارتی میان دو کشور وجود دارد و اتاق‎هاى تجارت هردو کشور باید در این راستا اقدامات لازم داشته باشند. او، بدون ارائه جزئیات گفته است که برخی از مشکلات وجود دارد و این اتاق می­خواهد در همکاری با اتاق تجارت افغانستان در این راستا به راه‎حل لازم دست یابد. رییس اتاق‎های تجارت روسیه هم‎چنین خواستار تسریع روند بانک‌داری میان دو کشور شده و گفته است که چندین بانک در روسیه حاضر به همکاری با بانک­های افغانستان‎اند و قرار است لیست بانک‎های یادشده را با رهبری بانک مرکزی افغانستان شریک سازند.

در سوی دیگر مقام‎های اتاق تجارت و صنایع کشور نیز تأیید کرده‎اند که مراودات اقتصادی میان افغانستان و روسیه، روزبه‎روز رونق می­یابد و افغانستان شاهد سرمایه‎گذاری­های شرکت­های روسی در افغانستان میباشد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار