تنش‎های سياسی، منجر به عدم رشد اقتصادی جنوب آسیا شده است

سازمان سارک اعلام کرد تنش‎های سياسی در كشور‎های منطقه به خصوص آسيای جنوبی سبب شده است تا رشد اقتصادی در منطقه با چالش مواجه گردد.

تنش هاي سياسي، منجر به عدم رشد اقتصادي جنوب آسیا شده استبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، سازمان سارک يا اتحاديه همكاری های اقتصادی جنوب آسيا از وضعیت به میان آمده ابراز نگرانی می‎كند و خواستار دريافت راه حل‎ها برای حل اين معضل بزرگ منطقه‎ای می‎باشد.
سورج ويديا ریيس اتاق های تجارت سارک در نشستی که به منظور راه حل مشکلات اقتصادی کشورهای جنوب آسیا برگزار شده بود گفت: دولت ها در آسيای جنوبی فشارهای سياسی را به‎وجود مي‎آورند، اما بايد فعاليت‎های تجاری با یکدیگر را افزایش دهیم.
وی گفت: ما بايد با وجود تنش‎های سیاسی راه‎حل‎های این مسئله را بیابیم و لذا نياز است فعاليتهاي تجاری در حوزه آسيای جنوبی افزایش یابد .
لازم به‎ذکر است مسوولان اتاق تجارت و صنایع افغانستان نیز از این روند نگران هستند، اما تاکید می کنند که حکومت وحدت ملی آماده حمایت از سرمایه گذاری در این کشور است.
عتیق الله نصرت رییس عامل اتاق تجارت و صنایع افغانستان افزود: دولت کابل مصمم است تا برای تمامی سرمایه گذاران داخلی و خارجی زمینه های خوبی را در کشور فراهم سازد.
میزان تجارت صورت گرفته افغانستان با سایر اعضای سارک بدین صورت است که تبادل کالای بازرگانی این کشور با پاکستان ۸۵درصد و با هند۱۵می‎باشد.
گفتنی است که سازمان همکاری‌های منطقه‌ای جنوب آسیا با عضویت بنگلادش، بوتان، هند، پاکستان، مالدیو، سریلانکا و نپال در سال ۱۹۹۲ ایجاد شد و افغانستان نیز در سال ۲۰۰۸ به عضویت این سازمان درآمد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.