کارشناس سازمان هواشناسی بیان کرد: آسمان تهران امروز صاف و دمای فعلی هوا 10 درجه بالای صفر است و پیش بینی می شود دمای تهران به 19 درجه بالای صفر برسد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، امیر سرکرده کارشناس سازمان هواشناسی در بیان وضعیت هوای کشور گفت: براساس اخبار موجود که از سیلابی شدن برخی استان های مازندران از جمله، بابل رود و چند استان دیگر خبر می دهد اما آخر هفته آرامی و بدون بارشی را در این استان و سواحل دریای خزر خواهیم داشت.

وی اضافه کرد: باتوجه به وجود سامانه های خوب باغداران نیز شرایط خوبی را برای محصولات کشاورزی خود خواهند داشت البته افزایش دما و کاهش رطوبت باعث تنش گرمایی بر درختانی که شکوفه زده خواهد شد این در حالی است که افزایش دما 25 درجه بالای صفر برای این شهرها پیش بینی شده است.

سامانه ای که چند روزی مهمان کشورمان بود الان به شرق کشور رسیده و استان های این ناحیه را تحت الشعاع قرار داده است البته فردا این بارش ها فقط به استان های خراسان جنوبی و سیستان خواهد رسید.

به دلیل تقویت سامانه ناپایدار بارشی در استان های جنوب شرق کشور از جمله هرمزگان، طی امروز چهارشنبه رگبار باران همراه با رعد و برق ، افزایش سرعت باد و احتمال سیلابی شدن مسیل ها در مناطق شرقی استان پیش بینی می شود. 

کاهش محسوس دما و متلاطم شدن دریا نیز از دیگر پیامدهای فعالیت این سامانه ناپایدار است.

سرکرده افزود: سامانه جدیدی در روز جمعه از سمت غرب و شمال غرب به کشور وارد می شود و بتدریج به نواحی مرکزی و شمالی کشور می رسد.

این کارشناس سازمان هواشناسی بیان کرد: آسمان تهران امروز صاف و دمای فعلی هوا 10 درجه بالای صفر است و پیش بینی می شود دمای تهران به 19 درجه بالای صفر برسد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار