کارشناس پیشگیری و کاهش آسیب مصرف الکل و مواد مخدر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: در حال حاضر سن سوء مصرف مواد در کشور به 15 سالگی رسیده است و بیشترین آمار مصرف مواد مخدر مربوط به کراک و شیشه می باشد و افزایش ورود خانم ها به حوزه مواد مخدر نیز یکی دیگر از معضلات بزرگی است که امروزه جامعه با آن دست و پنجه نرم می کند

دکتر شاهین مهنا در سمینار سوءمصرف مواد مخدر افزود: الکل از شایعترین مواد سوء مصرف در دنیاست و بعنوان ماده آغازین نقش زیادی در شروع و ادامه مصرف مواد مخدر دارد.
به منظور ارتقاء شاخصهای بهداشت روان به ویژه در بین دانش آموزان و نوجوانان و برخی اقشار آسیب پذیر و نیز مبارزه همه جانبه با مواد مخدر و روانگردان بخصوص الکل برنامه پیشگری از اعتیاد به مواد مخدر در استان در حال انجام می باشد.
دکتر مهنا ادامه داد: با توجه به آثار سوء مصرف الکل و مواد مخدر در کشور برنامه مبارزه با آسیبهای ناشی از مواد روانگردان و الکل از دغدغه های اصلی مسئولین وزارت بهداشت می باشد. و پیشگیری، آموزش و اطلاع رسانی، شناسایی افراد مبتلا و در معرض خطر و ارائه برنامه های کاهش آسیب در راستای هدایت به درمان را از اهداف کلی این برنامه برشمرد.
وی حمایت همه اقشار و سازمانهای بین بخشی را در راستای کنترل و پیشگیری و کاهش آسیب مصرف الکل و مواد مخدر در بین اقشار استان بخصوص جوانان و نوجوانان را خواستار شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار