فرمانده پلیس راه شمال سیستان و بلوچستان گفت: راننده ها تمامی نکات ایمنی و راهنمایی و رانندگی را کاملا رعایت کنند.

سرهنگ ایوب شرافتی افزود: بسیاری از حوادث رانندگی به دلیل عدم رعایت نکات ایمنی و آیین نامه رانندگی رخ می دهند که این مقوله اهمیت رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی را به خوبی نشان می دهد و بیان گر آن است که رعایت تمامی نکات برای رانندگان الزامی است.
وی ادامه داد: در برخی از تصادفات جاده ای عدم استفاده از علائم هشدار دهنده برای خودروهای عبوری حتی هنگام تعویض لاستیک خودرو نیزباعث بروز حوادثی شده است که اغلب تلفات جبران ناپذیری را در بر داشته اند در حالی که می شد با گذاشتن تنها یک مثلث خطر از بروز این حوادث پیشگیری کرد.
وی ادامه داد: رانندگان باید هنگام توقف در شانه خاکی جاده حتی در هنگام روز بر اساس قوانین تعریف شده در آیین نامه راهنمایی و رانندگی نسبت به نشاندن علائم هشدار دهنده اقدام کنند تا خودروهای عبوری متوجه توقف و حضور آنان در شانه خاکی جاده شوند و از بروز حادثه پیشگیری به عمل آید.
وی خاطرنشان کرد: رانندگان باید برای گذراندان سفری خوب و خوش ابزارهای لازم برای سفر را همراه داشته باشند، علاوه بر همراه داشتن این ابزار تمامی نکات ایمنی و آیین نامه راهنمایی و رانندگی را نیز رعایت کنند از طرفی دیگر رانندگان باید آیین نامه راهنمایی و رانندگی را همیشه در خودرو همراه خود داشته و نه تنها آن را مطالعه کنند بلکه از جمله اجزاء خودرو نیز بدانند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار