معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به هزینه های زیاد برای راه اندازی یک واحد تولیدی جدید گفت: بانک های استان به بازگشت واحدهای راکد به چرخه تولید کمک کنند.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، مجید محنایی روز چهارشنبه در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان افزود: برای راه اندازی یک واحد صنعتی جدید به سرمایه گذاری های کلان، رایزنی های گسترده و زمان زیادی لازم است اما رفع مشکلات واحدهای راکد، هزینه و زمان کمتری دارد.
وی اظهار کرد: بسیاری از مشکلات واحدهای صنعتی در زمینه امور بانکی و مالی است که درصورت همراهی، بانک ها می توانند علاوه بر نقش داشتن در تولید و توسعه به مطالبات خود از بخش خصوصی نیز دست یابند.
محنایی بیان کرد: بانک ها بدون هماهنگی با ستاد تسهیل از شکایت قضایی علیه تولیدکنندگان و صنعتگران خودداری کنند تا زمینه کمک به این بخش از اقتصاد استان فراهم شود.
وی عنوان کرد: با بانک هایی که بدون هماهنگی با ستاد تسهیل، علیه واحدهای تولیدی، شکایت قضایی ارائه دهند برخورد خواهد شد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: مشکلات 150 واحد صنعتی استان در 30 جلسه این ستاد مطرح و برای حل این مشکلات تصمیمات لازم گرفته شد.
داریوش دیودیده با بیان انکه ستاد تسهیل، حدود 200 مصوبه در این جلسات داشت گفت: 70 درصد مصوبات اجرایی و مشکلات 100 واحد تولیدی و صنعتی استان در این نشست ها برطرف شد.
وی عنوان کرد: بیشتر مشکلات مطرح شده واحدها در این کارگروه، مسائل بانکی، تقسیط و تامین مالی بود که با رایزنی رئیس، دبیر و اعضای این ستاد بخشی از این مشکلات برطرف شد.
دیودیده بیان کرد: 30 واحد راکد شامل کارخانه های فعال در زمینه آب معدنی، گیاهان دارویی، لوله سازی، نشاسته و گلوگز، تصفیه روغن و واحدهای تولیدی دیگری به چرخه تولید بازگشتند.
وی گفت: برخی از این واحدها بین سه تا 10 سال غیرفعال و راکد بودند و ستاد تسهیل توانست با مصوبات خود، این واحدها را به چرخه تولید بازگرداند.
دیودیده افزود: مهلت دادن به تولید کنندگان و تقسیط مجدد از سوی بانک ها، پرداخت تسهیلات و رفع سوء تفاهم ها بین بانک ها و تولیدکنندگان از جمله روش های این کارگروه برای رفع مشکلات واحدهای صنعتی بود.
در این نشست به مشکلات پنج واحد صنعتی استان که مربوط به امور بانکی بود رسیدگی و تصمیمات لازم گرفته شد.
در استان کهگیلویه و بویراحمد 740 واحد صنعتی تاسیس شده است که نزدیک به 500 واحد آن فعال است.
انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.