رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: با انعقاد تفاهم نامه اراضی مستعد شیبدار و زمین های منابع ملی به شرکت های تعاونی زنان و فارغ التحصیلان این بخش همراه با ارائه تسهیلات کم بهره واگذار می شوند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج،جعفر گوهرگانی افزود: هزار و 500 دختر فارغ التحصیل رشته کشاورزی در کهگیلویه و بویراحمد متقاضی کار هستند که اجرای این طرح نقش مهمی در اشتغال این قشر دارد.
وی با اشاره به وجود 10 شرکت تعاونی زنان در سطح استان اظهارکرد: علاوه بر فارغ التحصیلان دختران، زنان روستایی ، عشایری و زنان بی سرپرست می توانند از این ظرفیت برای اشتغالزایی و افزایش تولید نیز استفاده کنند.
گوهرگانی تصریح کرد: این طرح در زمینه های کشت گیاهان دارویی، کشت گل محمدی، تولیدات دام، طیور، آبزیان واحدهای تولید قارچ خوراکی، گلخانه و تولید نهال به متقاضیان واگذار می شود.
وی با اشاره به اینکه این طرح برای اولین بار در استان اجرا می شود ابراز داشت: در این طرح زمین، آب، زیرساخت های لازم آبیاری قطره ای و نهال نیز در اختیار تعاونی های زنان قرار می گیرد.
گوهرگانی تاکید کرد: با افزایش مشارکت مردم در این طرح نقش روستاها و مناطق عشایری در تولید انواع محصولات پررنگتر می شود.
وی عنوان کرد: این طرح در سه استان کهگیلویه و بویراحمد، مازندران و چهارمحال بختیاری اجرا و همه شرایط لازم برای واگذاری زمین های مستعد به تعاونی زنان و فارغ التحصیلان این بخش فراهم است.
گوهرگانی بیان کرد: بخشی زیادی از وسعت زمینهای منابع ملی و 300هزار هکتار زمینهای زراعی این استان را اراضی کشاورزی شیب دار تشکیل داده که ظرفیت خوبی برای کشت باغ ها است.
وی افزود: در صورت احداث باغ در اراضی شیبدار این استان تولید محصولات باغی کهگیلویه و بویراحمد که اکنون 250 هزار تن در سال است به دو برابر افزایش خواهد یافت.
انتهای پیام /
برچسب ها: اراضی ، شیبدار ، زمین ، تعاونی ، زنان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.