بنیاد نوبل تعداد نامزدهای دریافت جایزه صلح نوبل را 376 نفر اعلام کرد.

بنیاد نوبل: تعداد نامزدهای دریافت جایزه صلح نوبل امسال رکورد زدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الجزیره، بنیاد نوبل روز سه شنبه اعلام کرد تعداد نامزدهای دریافت جایزه صلح نوبل امسال به 376 نفر رسید. این تعداد در سال 2014، 278 نفر بود. این بنیاد در ادامه افزود تعداد نامزدهای کنونی بالغ بر 228 شخص و 148 بنیاد است. 

این اضافه کرد: هویت این اشخاص و مؤسسات در صورتی که از نمایندگان مجلس، وزرا، دانشگاهیان و یا برندگان سابق نباشند، برای پنجاه سال محرمانه باقی خواهد ماند.

اولاو نیولستاد، رئیس بنیاد نوبل اظهار داشت: "این تعداد نشان می دهد ما در جهانی زندگی می کنیم که در آن  بسیاری از منازعات و اقدامات، رویکردی مثبت دارند."

خبرگزاری رویترز گزارش داد: در میان این نامزدها اسامی کسانی همچون ادوارد اسنودن، پیمانکار سابق آژانس امنیت ملی آمریکا، دولت کلمبیا و شورشیان فارک نیز به چشم می خورد. البته انتظار می رود اسامی افرادی همچون آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان، پاپ فرانسیس، دونالد ترامپ نامزد جمهوری خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و نادیا مراد، یکی از زنان ایزدی عراق که معترض گروه تروریستی داعش است، نیز به این لیست اضافه شوند.

قرار بود زمان نام نویسی از نامزدها در ابتدای فوریه گذشته به اتمام برسد. برندگان این جایزه که تعداد آنها حداکثر سه نفر است در ابتدای ماه اکتبر مشخص خواهند شد. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار