ظریف: اختلافاتمان با آمریکا حل نشده است/ خدا پدر مردم را بیامرزاد که همه جناح ها را خوشحال کردند

مراسم تجلیل از اصحاب رسانه در حوزه سیاست خارجی برگزار شد.

ظریف:  اختلافاتمان با آمریکا حل نشده است/ خدا پدر مردم را بیامرزاد که همه جناح ها را خوشحال کردند
به گزارش خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، مراسم تجلیل از اصحاب رسانه در حوزه سیاست خارجی و هسته ای در وزارت امور خارجه با حضور وزیر امور خارجه کشورمان برگزار شد.

وزیرامور خارجه کشورمان ضمن ایراد سخنرانی در این مراسم اظهار داشت: قصد ما این بود که جلسه با اصحاب رسانه زودتر برگزار می شد. از تک تک شما از منتقد و غیر منتقد بابت همراهی در طول 30 ماه گذشته سپاس گزاری کنم می کنم. در جهان کنونی بدون رسانه امکان پیشبرد سیاست خارجی وجود ندارد.

وی ادامه داد:  مردم نمي توانند از حوزه های پیچیده مثل سیاست خارجی آگاه باشند. میدانم که در طول مذاکرات دوستانی که در صحنه بودند یک نوع فشار و نگرانی داشتند و دوستانی که در محل مذاکره بودند نوع دیگری از اضطراب را داشتند .

وزیر امورخارجه کشورمان افزود: آنهایی هم که در تهران منتظر خبر برای مخابره بودند به شکلی دیگر نگران بوده و زیباترین شکل آن مادر پیری بود که کنار تلویزیون نشسته و منتظر خبرها مذاکرات بود و اگر دعاهای خوبان کشور چون خانواده شهدا و مقام معظم رهبری نبود ما نمیتوانیستم به این توفیق برسیم.

ظریف تصریح کرد: به خوبی میتوانم درک کنم  دوستانی که بیرون اتاق مذاکره بودند چه دورانی را سپری کردند. دست همه شما درد نکند .خداقوت!  این تلاش و زحمت شما در ادامه راه موثر بود و همین که نخبگان و افکار عمومی تصمیم بگیرند و بتوانند قضاوت کنند که چه دستاوردی به دست آمده، یکی از نقش های رسانه را نشان می دهد.

وی اضافه کرد: کشور تصمیمی تاریخی اتخاذ کرده و باید در بستر زمان، منافع و فواید برای مردم به ارمغان بیاید لذا از شرایط پیش آمده باید استفاده بهینه کرد. مردم از حمایت کم نگذاشتند. حضور در انتخابات نشانه عزم جدی مردم بود که اجازه ندهند هیچ مشکلی آنها را از تعیین سرنوشت بر حضر کند .

رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان با اشاره به انتخابات 92 گفت:  اگر این حضور در سال 92 نبود ما نمی توانیستم با قدرت مذاکرات را پیش ببریم و اگر حضور در انتخابات اخیر نبود نمیتوانیستم اجرای برجام را پیش ببریم ما با تعریف یک هدف مشترک علی رغم تفاوت دیدگاه می توانیم به نتیجه برسیم و در مذاکرات هسته ای هم اینگونه بود.

ظریف ادامه داد: اگر بتوانیم همه در این چارچوب خود را منسجم کنیم این امکان را خواهیم داشت بهترین بهره برداری را از برجام کنیم
و دنبال این نباشیم به یکدیگر خورده بگیریم، رصد کردن اجرای تعهدات طرف مقابل برای مچ گرفتن از هم نباشد بلکه برای تضمین این باشد که طرف مقابل تعهدات را اجرا می کند

وزیر امورخارجه کشورمان افزود: برجام خوب یا بد با تایید رهبری امروز یک واقعیت است و باز هم نمی گردد البته سازو کارهایی برای برگشت هست و سرعت ما  دراین زمینه بدون تردید از طرف مقابل سریعتر است و آنها هم میدانند که ما توانایی این امر را داریم .

وی تصریح کرد: هیات های که به ایران می آیند برای سرمایه گذاری و قرار گرفتن ایران در چرخه توزیع و تولید بین الملل می آیند.

وزیر امورخارجه کشورمان تاکید کرد: ما اختلافاتمان با آمریکا که حل نشده و علی رغم این اختلافات در یک حوزه هدف مشترک تعریف کردیم و به هدف رسیدیم و از برکات نظام مردم سالار این است که بتوانیم یک هدف تعیین کنیم. ما وامدار مردم هستیم  و برای اثبات برخی حرفها منافع مردم را زیر پا نگذاریم. باید معیشت مردم را تعیین کرد و اینها مبنای یک هدف مشترک است.

ظریف خاطرنشان کرد: خوشحالم روزنامه همه جناح ها اعلام پیروزی می کنند و خدا پدر مردم را بیامرزاد که همه جناح ها را خوشحال کردند.

گفتنی است در این مراسم در این مراسم  پیمان جبلی معاونت خبر، سید عباس عراقچی، غلامعلی خوشرو ، حمید بعیدی نژاد، بهروز کمالوندی حضور داشتند.

انتهای پیام/
برچسب ها: ظزیف ، مراسم ، اصحاب رسانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۰ ۱۲ اسفند ۱۳۹۴
زنده باد وزیر باشعور وباسواد ما. آقای ظریف ما به شما افتخار میکنیم
آخرین اخبار