سرپرست فرمانداری کاشان از تولید 70 درصد فرش ماشینی کشور در منطقه کاشان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، حمیدرضا مومنیان در سومین همایش ملی صنعت فرش ماشینی ایران در دانشگاه آزاد اسلامی کاشان گفت: این شهرستان ظرفیت ایجاد نمایشگاه فرش ماشینی را به عنوان بازار بورس فرش دارد.
وی با اشاره به قابلیت های کاشان در زمینه فرش ماشینی گفت: ظرفیت ها و قابلیت های خوبی برای سرمایه گذاری در این عرصه و جود دارد که با توسعه دانش بنیان از طریق بکارگیری تحصیلکرده ها و خلاقیت و نوآوری با هم افزایی و نشست های تخصصی سریع تر و بهتر و بیشتر محقق می شود.
به گفته وی، دانشگاه کاشان و آزاد اسلامی، تشکل های صنفی و اتاق بازرگانی به عنوان یکی از پنج اتاق بازرگانی برتر کشور، انجمن تشکل های علمی، صنایع دستی و گردشگری وجود نخبگان و رشته های خوب دانشگاهی در مقاطع مختلف از ظرفیت های ارزشمند این منطقه هستند.
سرپرست فرمانداری کاشان، ایجاد افق های روشن در مسیر توسعه با به سرانجام رسیدن برجام پس از رفع تحریم ها، مهار تورم و کنترل رکود را عامل افزایش رونق و شکوفایی ظرفیت های منطقه دانست و گفت: حرکت در مسیر صادرات از جهت گیری های اساسی لازم برای صنایع است.
مومنیان در پایان با تاکید بر اینکه کاشان در حوزه های هنری نیز سرآمد است از برگزاری دومین کنگره بین المللی ملک الشعرای بهار همزمان با روزهای اول و دوم اردیبهشت ماه سال آینده در این شهرستان خبر داد.
شایان ذکر است: نخستین نمایشگاه تخصصی بین المللی صنایع وابسته فرش ماشینی نیز در دانشگاه آزاد اسلامی کاشان تا سیزدهم اسفندماه سال جاری دایر است .




انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.