در همایش آسیب‌شناسی تولید محصولات گلخانه‌ای که در دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار شد استان‌ اصفهان در رتبه دوم استانهای کشور قرار گرفت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، مدیرکل دفتر گلخانه‌هاي وزارت جهاد کشاورزی اظهار داشت: استان‌های تهران، اصفهان، یزد و کرمان تقریباً 70 درصد از سطوح گلخانه‌اي کشور را در خود جای داده‌اند .

محمد کیایی با اشاره به قرار گرفتن کشور ایران در یک شرایط جغرافیایی نیمه گرم وگرم، کاهش نزولات آسمانی در سال‌هاي اخير، افزایش تعریق و تعرق و برداشت‌های بي‌رويه از منابع آبي گفت: باید روش‌های متنوعی برای حداکثر استفاده از منابع آبی دنبال شود.

وی افزود: تولید محصولات گلخانه‌ای در سطح دنیا بیش از 3.1 میلیون هکتار است که بر اساس آمار رسمی وزارت جهاد کشاورزی در سال گذشته، سطح گلخانه‌هاي كشور تقریباً 9 هزار و 600 هكتار برآورد شده است.

مدیرکل دفتر گلخانه‌هاي وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه در ایران محصول خيار در بین محصولات گلخانه‌ای رتبه اول را به خود اختصاص داده و گوجه فرنگي در رتبه دوم قرار دارد تصریح کرد: ضروری است تا با تجدیدنظر در برنامه‌ها بر اساس نیاز بازارهای صادراتی، گونه‌های تولیدی محصولات گلخانه‌ای را تغییر دهیم.

كيايي تصریح کرد: تقریباً 92 درصد از گلخانه‌هاي کشور در 12 استان پراکنده هستند و استان‌های تهران، اصفهان، یزد و کرمان تقریباً 70 درصد از سطوح گلخانه‌اي کشور را در خود جای داده‌اند.

وی پرداخت تسهيلات ارزان قيمت، اصلاح و نوسازي و بازسازي واحدهاي فرسوده، ايجاد بازارهاي جديد داخلي براي ورود به بازراهاي خارجي، اقلام مرغوب تجاري، تقويت و تكميل زنجيره ارزش محصولات و راه اندازي بازارهاي فروش و بورس محصول را از مهم‌ترين سياست‌هاي وزارت جهاد كشاورزي براي اجرايي شدن اين طرح عنوان كرد. 




انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.