معاون فرهنگی اجتماعی وزارت علوم گفت: مسئولین کمیته نظارت اعتماد راسخی به دانشجو دارند.

به گزارش خبرنگار  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، دکتر سید ضیا هاشمی معاون فرهنگی اجتماعی وزارت علوم در تالار علامه امینی عصر امروز در اختتامیه نهمین جشنواره دانشجویی سراسر کشور با اشاره به پایبندی به قانون اظهار داشت: بهترین مجریان و حافظان قانون خود شما هستید و ما هم در چارچوب قانون کارهایمان را انجام می‌دهیم. همچنین خود را مقید می‌کنیم تا با همکاری با مسئولین نظارت کارها را به نحو احسنت انجام شود. 

وی بیان کرد: من از شما تقاضا می‌کنم، نظارت بر کمیته‌های نظارت را استمرار ببخشید و نمایندگان شما در بخش نظارت همکار ما هستند و این مسائل از حقوق قانونی شما دانشجویان است. 

معاون فرهنگی اجتماعی با بیان اینکه بهترین دفاع عمل به قانون در نشریات دانشجویی است افزود: نظارت ما در نشریات دانشجویی از جنس حمایت بوده و ما کار برخورد و کنترل نشریات دانشجویی کشور را خوب نمی‌دانیم.
 
هاشمی ابراز داشت: نشریات و آگاهی و در چارچوب قانون باید کار خود را انجام دهند و در این فرآیند اعتماد به دانشجو بر عهده ما است.
 
هاشمی ادامه داد: ما هزاران نشریه دانشجویی در کشور داریم و هیچ عقل سلیم و منطقی نمی‌پذیرد این همه نشریه را رها کرده و به خاطر چند مورد تخلف جلوی نشریات دانشجویی گرفته شود. 

وی تصریح کرد: افراد فرهیخته تلاش زیادی برای رشد فرهنگی جامعه و کشور می‌کنند و ما حمایت از نشریات دانشجویی را وظیفه اصلی خودمان می‌دانیم و همچنین ما تمایل داریم که اشکالات در محیط دوستانه و با گفتگوی منطقی و علمی برطرف شود.
 
وی تاکید کرد: کسانی که فکر می‌کنند نشریات خطری برای جامعه و نظام و کشور ایجاد می‌کند سخت در اشتباهند مگر آنکه خلاف این قضیه به اثبات برسد .

معاون فرهنگی اجتماعی اظهار کرد: ما معتقدیم نشریات دانشجویی سرمایه ارزشمندی در این جامعه و نظام است و نگاه مسئولین ذیربط نگاهی علمی، منطقی و فرهنگی در این زمینه است. 

هاشمی ادامه داد: ما گمان می‌کنیم توسعه فعالیت‌های فرهنگی در دانشگاه‌ها زمینه ساز شکوفایی استعدادهای سرشار دانشجویان در کشور است و اعتقاد ما بر این است که نشریات دانشجویی در فضایی مبتنی بر تفاهم دوستانه و گفتمان منطقی به افق‌های روشن کشورمان دست می‌یابیم. 

وی در پایان گفت: موفقیت در عرصه نشریات جامعه را به پیش می‌برد و ملت ما در مطالبه اعتدال و منطق باحضور حداکثری خود در انتخابات، امضا زد. همچنین گروه‌های موفق جشنواره نشریات دانشجویی را در سال همدلی برگزار کردند که این مورد اتفاق نمی‌افتاد مگر با همکاری خبرنگاران دانشجو و رسانه های مکتوب همچنین تصویری که در آینده اساتید این رشته به حساب می‌آیند همین نسل جوان هستند.


انتهای پیام/ 


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.