شورای فرهنگ عمومی استان اصفهان با همکاری شورای عالی انقلاب فرهنگی موضوع صیانت از خانواده و کاهش طلاق را در این استان به عنوان الگو پی گیری و اجرا می کند .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ، دبیرشورای فرهنگ عمومی استان، گفت : در سال 82 از هر 10 ازدواج یک مورد به طلاق انجامید، در حالی که این تعداد در سال 92 به چهار طلاق افزایش یافت
حجت الاسلام حبیب رضا ارزانی افزود : متاسفانه در شش ماهه اول امسال، از مجموع ازدواج های انجام شده 30 درصد ان به طلاق منجر شده است. وی انتخاب نادرست همسر، بیکاری، اعتیاد، آستانه تحمل پایین و ناسازگاری را از جمله عوامل رشد طلاق برشمرد و گفت: کارگروه صیانت از خانواده و شورای فرهنگ عمومی استان اصفهان دراین زمینه با شورای عالی انقلاب فرهنگی همکاری می کند.
وی گفت : قرار شد شهرداری اصفهان آمار و اطلاعات پایه معضلات و آسیب های فرهنگی و اجتماعی، تعداد مساجد و مراکز فرهنگی و فعالیت های اجتماعی و مانند آن را به صورت محلی و منطقه ای ، در اختیار دستگاه های مسوول سیاست گذار و اجرایی قرار دهد.
همچنین پیشنهاد شد در این راه تغییرات فرهنگی و اجتماعی جامعه به موقع رصد شود و از ایجاد ساختارهای عریض و طویل هزینه بر به دور از انفعال پرهیز شد .




انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.