احیای شرکت‌های ورشکسته برای تولید محصولات دانش‌بنیان،کاهش نرخ سود تسهیلات شرکت‌های دانش بنیان از مهم ترین اخبار حوزه فناوری در هفته گذشته بود.

به گزارش خبرنگار  حوزه فناوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان ، در هفته ای که گذشت اخبار متعددی در حوزه فناوری منتشر شد.

کاهش نرخ سود تسهیلات به شرکتهای دانش‌بنیان از 14 درصد به 12 درصد
بهزاد سلطانی رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی اظهار کرد: با توجه به مصوبه اخیر بانکهای کشور و شورای پول و اعتبار در خصوص کاهش نرخ سود تسهیلات و با در نظر گرفتن مواد آیین نامه‌اجرایی صندوق نوآوری و شکوفایی نرخ سود تسهیلات بر طبق مصوبه هیات عامل کاهش یافت.

صادرات محصولات دانش‌بنیان و فناوری‌های هوایی و هوانوردی ایران
منوچهر منطقی دبیر ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش‌بنیان هوایی و هوانوردی بیان کرد: محصولات و خدمات دانش‌بنیان فناوری‌های دریایی در آینده صادر می‌شود، بسیاری از موضوعات علمی که دانشجویان دانشگاه‌های صنعتی روی آنها مطالعه می‌کنند اگر از فضای صنعت و فناوری کشور دور نباشد درصد جذب بسیار بالایی خواهند داشت.

بازار یک میلیارد دلاری ایران در حوزه دریا
محمد سعید سیف دبیر ستاد نوسعه فناوری و صنایع دانش بنیان دریایی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری عنوان کرد: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و ستادهای آن نقش یک کاتالیزور و تسهیل‌کننده بین دستاوردهای علمی کشور با دستگاه‌های اجرایی را ایفا می‌کنند تا بتوانند با شناسایی مشکلات موجود در حوزه‌های مختلف، دستاوردهای موجود در ستادها را به توانمندی‌های صنعتی و تولیدی در کشور تبدیل کنند تا ارزش افزوده ایجاد شود.

وی ادامه داد: ما در حوزه صنایع دانش‌بنیان هوایی و هوانوردی دارای یک بازار حدود یک میلیارد دلاری در سال هستیم که یک درصد بازار جهانی را تشکیل می‌دهد.

احیای شرکت‌های ورشکسته برای تولید محصولات دانش‌بنیان
بهزاد سلطانی رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی اظهار کرد: در حال حاضر دستورالعمل‌هایی برای احیای شرکت‌های ورشکسته رو به زوال در دستور کار داریم تا بتوانیم با حمایت این شرکت‌ها اقدام به تولید محصولات دانش‌بنیان کنیم.. 
وی ادامه داد: تامین مالی برای شرکت‌های دانش‌بنیان بر‌اساس مراحل عمر این شرکت‌ها متفاوت خواهد بود.

افزایش روند رشد پژوهش در حوزه هوایی و هوانوردی
منوچهر منطقی دبیر ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش‌بنیان هوایی و هوانوردی اظهار کرد: خوشبختانه با فعالیت ستاد هوایی و هوانوردی معاونت علمی پژوهش در این حوزه رشد مثبتی را آغاز کرده است اما میزان رشد هنوز کفایت نمی‌کند، این روند رشد دارای سرعت کافی نیست و باید این روند را سرعت ببخشیم.

حمایت از تجهیز و نوسازی بانکهای ژن کشور توسعه ستاد توسعه زیست فناوری
بهزاد سرخی رئیس کارگروه ذخایر ژنتیکی و زیستی ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تصریح  کرد: تجهیز و نوسازی بانکهای ژن گیاهی کشور یکی از طرح‌هایی است که نیاز به اجرای فوری و حمایت ستاد توسعه زیست فناوری دارد. 

نگاه ویژه به طرح‌های کلان ملی حوزه دریا در سال آینده
سعید سیف دبیر ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش‌بنیان دریایی گفت: ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش‌بنیان دریایی با توجه به نقش توسعه علم و فناوری در تحقق اهداف اقتصادی،‌ اجتماعی، فرهنگی و سیاسی بر لزوم افزایش فعالیت‌های علمی و فناورانه‌ی کشور و به دنبال آن افزایش تخصیص مالی در حوزه دریا تاکید دارد و از سویی دیگر با تمرکز بر طرح‌های کلان ملی حوزه دریا در سال 95 راهی نو باز می‌کند.

وی ادامه داد: حوزه دریا حوزه بسیار گسترده‌ای است و با توجه به هزینه‌های بالایی که دارد ستاد مکاتباتی در خصوص شناسایی طرح‌های کلان دریایی تشکیل داده است.

ارائه 260 هزار فرصت به پژوهشگران توسط شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی
رضا اسدی فرد مدیر شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری بیان کرد: شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی به صورت سالانه از آزمایشگاه‌های عضو خود در برگزاری و شرکت در دوره‌های آموزشی و آموزش نیروی انسانی و همچنین استقرار و اخذ گواهینامه بین‌المللی حمایت می‌کند.

وی ادامه داد: خروجی شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی از تابستان 93 تا ابتدای سال 94 حدود 260 هزار فرصت آزمایشگاهی به 25 هزار نفر است.

حمایت صندوق‌ نوآوری و شکوفایی از شرکتهای دانش‌بنیان با اعتبار 3 هزار میلیاردی
علی وطنی معاون توسعه فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اظهار کرد: در حال حاضر اقتصاد کشور متکی به منابع نفتی است، کشور باید در جهت به کارگیری علم و فناوری برای اجرای درست طرح بهینه‌سازی مصرف انرژی گام بردارد.

معاون توسعه فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تصریح کرد: صندوق نوآوری و شکوفایی آمادگی دارد تا با استفاده از اعتبار سه هزار میلیاردی خود از شرکتهای دانش‌بنیان حمایت کند.

ساخت بالگردهای متوسط، نیمه‌سنگین و پیستونی
علی طاهرخانی دبیر کمیته بالگرد تجاری‌ ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش‌بنیان هوایی و هوانوردی گفت: کمیته بالگرد قصد دارد فعالیت‌ها و اعتبارات موجود را به سمت طراحی و ساخت بالگردهای متوسط، نیمه‌سنگین و پیستونی هدایت کند.

پارک‌ هوانوردی در آینده‌ای نزدیک راه‌اندازی می‌شود
یعقوب انتصاری دبیر کمیته هوانوردی عمومی ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش‌بنیان هوایی و هوانوردی گفت: بنا داریم تا پارک‌های هوانوردی را در سراسر کشور راه‌اندازی کنیم، در واقع این پارک‌های هوانوردی همان نمایشگاه‌های هوانوردی و هوایی هستند که ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش‌بنیان هوایی و هوانوردی برای تحقق این موضوع با شهرداری‌ها مذاکراتی داشته و در این راستا تفاهم‌نامه‌هایی منعقد شده است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.