آئین افتتاح بازارچه صنایع دستی زنجان امروز با حضور معاون میراث فرهنگی کشور برگزار می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان ؛ائین افتتاح بازارچه هنرهای سنتی وصنایع دستی زنجان شربت خانه ،کارگاه سفالگری کشور ساعت 10 صبح امروز با حضور  دکتر بهمن نامور مطلق معاون میراث فرهنگی کشور  برگزار می شود.

ساخت مجموعه بازارچه صنایع دستی زنجان تیر ماه امسال در زمینی با مساحت 750 متر مربع با اعتباری بالغ بر 35 هزار میلیون ریال در کنار موزه مردم شناسی رختشویخانه کلید خورد

بازارچه صنایع دستی زنجان در محوطه ای که هیچ کاربری خاصی نداشت و در عمل متروکه بود برای رونق صنایع دستی استان و با تخصیص 22 غرفه امروز به بهره برداری می رسد تا حاصل د سترنج هنرمندان زنجانی را در مقابل چشمان مسافران نوروزی جلا بخشد.

همچنین در این بازارچه 5 کارگاه و غرفه صنایع دستی مربوط به رشته های قلم زنی ،حکاکی سبک زنجان، چارق دوزی ؛کارگاه گلیم بافی و ملیله استان زنجان اختصاص داده شده است.

در این بازارچه مجموعه ای با نام شربت خانه برای ارائه دم نوشها و شربتهای سنتی ؛عرقیجات سنتی استان با ظروف دست ساز هنرمندان زنجانی اختصاص داده شده است

اگر این طرح با موفقیت انجام شود غرفه های این بازارچه بصورت یکساله به صنایع دستی که کمتر در استان شناخنه ودر بازار کمتر یافت می شوند اجاره داده خواهد شد.



انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.