مدیر کل سرپرست نهاد ریاست جمهوری گفت: امیدواریم انتخابات 96 به صورت الکترونیکی برگزار شود

امیدواریم انتخابات سال 96 الکترونیکی برگزار شودبه گزارش خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، مرتضی بانک معاون کل سرپرست نهاد ریاست جمهوری در نشست هم‌اندیشی مدیران کل فناوری اطلاعات استانداری‌ها که پیش از ظهر امروز در محل ساختمان کوثر برگزار شد، اظهار داشت: برگزاری اولین همایش مدیران کل فناوری اطلاعات استانداری‌های سراسر کشور را تبریک می‌گویم و امیدوارم که در جهت برگزاری اهداف این همایش، مدیران و دست‌اندرکاران موفق باشند و با هم‌اندیشی و همفکری نسبت به توسعه مراکز فناوری و اطلاعات در مدیریت‌هایی که در سطح کشور جایگاه ارزشمند و مهمی را دارد به خوبی عمل کنند.

وی با بیان اینکه از همه زحمات وزارت کشور در طول برگزاری انتخابات تقدیر و تشکر می‌کنم، گفت: اراده بسیار خوبی برای برگزاری انتخابات الکترونیک در وزارت کشور وجود داشت و تمام مقدمات این برنامه بسیار مهم هم در این مجموعه فراهم شد، به هر حال امیدواریم که با ارائه گزارش‌های لازم به شورای نگهبان شاهد برگزاری انتخابات الکترونیکی در دوره‌های بعد باشیم.

مدیر کل سرپرست نهاد ریاست جمهوری تصریح کرد: برگزاری انتخابات الکترونیکی هم در سلامت اجرای انتخابات و هم در جهت حضور گسترده‌تر مردم در پای صندوق‌های رای مفید است.

وی با بیان اینکه اکنون زمان و وقتی که مردم صرف کاری می‌کنند بسیار برایشان مهم و ارزشمند است افزود: روش‌های سنتی به دلیل زمان‌بر بودن و اطمینان بخشی کمتر مردم را ترغیب به حضور گسترده در انتخابات نمی‌کنند.

بانک تصریح کرد: وقتی که راه‌هایی وجود دارد که مردم می‌توانند با سرعت و اطمینان بیشتر فعالیت خود را انجام دهند لازم نمی‌دانند که وقت خود را در صف‌های طولانی صرف کنند بنابراین با مقدماتی که در جهت اجرای انتخابات الکترونیکی در کشور فراهم شده امیدواریم بتوانیم در سال 96 انتخابات کاملا الکترونیکی را برگزار کنیم.

مدیر کل سرپرست نهاد ریاست جمهوری اضافه کرد: اکنون سیستم‌های اطلاعاتی و ارتباطی از نظر ساختاری و تشکیلاتی در سیتم‌های مدیریتی حرف اول را می‌زنند.

وی افزود: این موضوع امری روشن و مسلم است و در دنیایی که اطلاعات و ارتباطات به سرعت مبادله می‌شود مدیران نباید فرصت و زمان خود را صرف بررسی برنامه‌های بلند مدت و کوتاه مدت کنند بلکه باید به دنبال به روز کردن سیستم‌های خود باشند.

بانک تاکید کرد: بحث مدیریت ارتباطی و اطلاعات در زمره اولین ضروریات یک مدیر استراتژیک است و به نظر می‌رسد مجموعه و نهادهای کشور باید در این مسابقه بسیار بسیار مهم و اثرگذار که در دنیا ارتباطات و اطلاعات وجود دارد خود را با این فرآیند جهانی همراه کنند چراکه بی‌اعتنایی به این مسائل باعث خواهد شد تا اولین قدمها برای عقب رفت و پسرفت برداشته شود.

وی خاطرنشان کرد: مدیری می‌تواند موفق باشد که با ساده‌ترین روشها و بالاترین سرعت بتواند هم اطلاعات کاملی را در حوزه مدیریتی کسب کند و هم ارتباطات خود را به طریق اولا تعریف کند و از آنها به نحو مطلوب استفاده کند.

مدیر کل سرپرست نهاد ریاست جمهوری گفت: در ساختارهای فعلی نظام اداری بحث مدیریت‌های فناوری اطلاعات جایگاه رفیع‌تری را پیدا کرده، اولین نقدم به مجموعه‌ام این است که چگونه است که در دنیا به دلیل نقش کارساز و اثربخشی که جایگاه مدیریت فناوری و اطلاعات در رده‌های مدیریتی دارد ما در نظام اداری تصمیمی می‌گیریم که مخالف روش‌های معمول در دنیا است.

وی افزود: چگونه است که ما نتوانستیم به نحو مطلوبی در نظام مدیریت خودمان، جایگاه ویژه مدیران فناوری و اطلاعات را در سراسر کشور ارتقا بخشیم.

بانک با بیان اینکه ما شاهد پیچیدگی‌های مختلفی در نظام اداری خود هستیم خاطرنشان کرد: در جا زدن در مسیر توسعه فناوری‌های نوین نمی‌تواند نیاز مدیریت کشور را تامین کند بنابراین باید به این بخش توجه جدی داشته باشیم.

مدیر کل سرپرست نهاد ریاست جمهوری گفت: سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی باید برای افزایش توانمندی‌ها قابلیت‌ها و توانایی‌های ارتباطاتی در این حوزه‌ها برنامه ریزی‌هایی را انجام دهد اگر مدیران اطلاعات و سیستم‌های الکترونیکی به طور مستمر بتوانند نیازها را منتقل کنند نظام اداری به سمتی نمی‌رود که جایگاه آنها را کاهش دهد.

مدیر کل سرپرست نهاد ریاست جمهوری تاکید کرد: نظام پاک، چابک و شفاف و کوچک تنها و تنها از طریق استفاده بهتر و کاملتر از فناوری‌های نوین امکان‌پذیر است.

وی افزود: اگر می‌گوییم قانون باید محور فعالیتها باشد مهمترین عنصر قانونمندی ارتقای سیستم‌های کارآمد الکترونیکی است.

بانک همچنین گفت: اگر می‌خواهیم در سیستم‌ اداری همه چیز شفاف باشد و مکاتبات به صورت الکترونیکی انجام شود و زمان و فرصت بهره‌برداری خاص  و ویژه از بزنگاه‌ها حذف شود باید استفاده از فناوری‌های نوین را در اولویت برنامه‌های خود قرار دهیم.

وی گفت: اگر مقاومتی در برابر به روز سازی سیستم ها وجود دارد خود سوال برانگیز است چراکه برخی از افراد به دلیل عدم شفاف‌سازی و وجود ارتباطات الکترونیکی به دنبال منافع خاص خود هستند.
مدیر کل سرپرست نهاد ریاست جمهوری ادامه داد: اگر دولت اعتقاد دارد که قانون و سرعت کار باید به مطلوب‌ترین شکل مورد استفاده قرار گیرد و اصرار دارد که از روش‌های نوین برای فعالیت‌های مختلف استفاده شود برای این است که نگاه نگاه مردم سالارانه است.

وی گفت: اگر قرار است که مردم از مجموعه این فعالیت‌ها منفعتی را ببرند باید تمام تسهیلات لازم برای آنها فراهم شود.

مدیر کل سرپرست نهاد ریاست جمهوری تصریح کرد: در مقطعی هیچ کس فکر نمی‌کرد استفاده از کارت سوخت در سراسر کشور برای همه افراد عملیاتی شود ولی با اراده‌ای که برای این کار وجود داشت و آموزش‌های لازمی که ارائه شد مردم خود را با این فرآیند سازگار کردند.

وی تاکید کرد: در بحث توسعه شبکه‌های 3g و 4g هم یک مقاومت جدی در مجموعه مراکز تصمیم‌گیری در ابتدای کار وجود داشت که با پیگیری‌ها و برنامه‌ریزی‌های جدی امروز این شبکه‌ها در سراسر کشور پیاده شده است، لذا کاری که ما باید در دولت انجام دهیم تکرار و ادامه این فعالیت‌ها است.

بانک با اشاره به دیجیتالی کردن امضا هم یادآور شد: در سطح کشور بسیاری از بسترها فراهم شده و تنها در بخش مالی باید هماهنگی‌هایی بین دستگاه‌های نظارتی و مسئول انجام شود.

وی افزود: بحث حذف نامه‌های دستی از سیستم اداری هم موضوع بسیار مهمی است که به طور جدی آن را دنبال می‌کنیم.

مدیر کل سرپرست نهاد ریاست جمهوری با بیان اینکه به دنبال ایجاد داشبرد در سطح دولت هستیم، گفت: مدیران نیاز دارند که به آخرین اطلاعات در آن لحظه دسترسی داشته باشند و ما به دنبال فراهم کردن این بستر هستیم.

بانک گفت: امیدواریم کشور ما با 80 میلیون جمعیت و فرآیندهای مدیریتی و اجرایی که وجود دارد به عنوان یک تصمیم ملی به سمت تکمیل ظرفیت‌های الکترونیکی پیش برود و اجازه ندهد که فرصت‌های ارزشمند که اکنون برای ما بوجود آمده از بین برود.


انتهای پیام/

برچسب ها: استانداری ، نشست ، بانک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار