اصفهان؛

37 هزار پرونده و 475 میلیارد تومان تخلف تعزیراتی در اصفهان

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان اصفهان با بیان اینکه در سال جاری 37 هزار 392 فقره پرونده در شعب تعزیرات استان مورد رسیدگی واقع شده است، گفت: میزان محکومیت های این پرونده ها 475 میلیارد و 547 میلیون و 280 هزار و 823 تومان بوده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، غلامرضا صالحی مدیرکل تعزیرات حکومتی استان اصفهان با بیان اینکه فعالیت های این سازمان در سه حوزه کالا و خدمات، بهداشتی و درمانی و قاچاق کالا و ارز ارائه می شود، اظهار کرد: اماکن مورد نظارت این سازمان در ایام نوروز شامل شرکت های مسافرتی هوایی، زمینی و حمل و نقل درون شهری و برون شهری است.

وی با بیان اینکه مراکز اسکان و پذیرایی، اقامت گاه ها، اماکن زیارتی، زائر سراها، هتل ها و اماکن تاریخی و تفریحی و فرهنگی نیز از جمله مراکز مورد نظارت از سوی این سازمان است، افزود: مراکز عمده تهیه مواد غذایی شامل رستوران ها، سالن های غذاخوری شهری و بین شهری، اغذیه فروشی ها، قنادی ها، مراکز توزیعی، انبارها، سردخانه ها و فروشگاه های زنجیره ای از دیگر مراکز شامل نظارت سازمان تعزیرات حکومتی است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان اصفهان با اشاره به اینکه ما در ایام نوروز بر فعالیت های نمایشگاه های بهاره و میادین میوه و تره بار نظارت داریم، تصریح کرد: جایگاه های سوخت، مراکز بهداشتی و درمانی، درمانگاه ها، آمبولانس های خصوصی و امور بهداشتی از جمله زمینه های نظارت ما در ایام نوروز است.

وی با بیان اینکه سیاست های مدنظر در راستای اجرای طرح قانون مندی و رعایت حقوق مصرف کننده است، ادامه داد: حضور فعال ما در کنار سایر عناصر دخیل در تنظیم بازار برای رسیدگی به شکایات مردمی است.

صالحی سرعت عمل در چارچوب قانون برای استیفای حقوق شاکی را از جمله وظایف سازمان تعزیرات حکومتی دانست و ابراز کرد: اجرای اقدامات اثر بخش و به موقع در حمایت از حقوق مصرف کنندگان و اطلاع رسانی سراسری فعالیت ها و عملکرد سازمان از سوی رسانه ها و ستاد اجرایی خدمات سفر استان از جمله وظایف این سازمان است.

وی با بیان اینکه این سازمان از 16 اسفند سال جاری تا 15 فروردین ماه 95 به صورت ویژه فعالیت می کند، عنوان کرد: حتی در روزهای تعطیل از سوی شعب کشیک این فعالیت ها ادامه دارد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان اصفهان گفت: 4 شعبه سیار در مرکز استان و یک شعبه در اداره کل وظیفه رصد فعالیت واحد های تولیدی و توزیعی و خدماتی را در ایام نوروز و در مرکز استان و در هر شهرستان یک شعبه این وظیفه را بر عهده دارد.

وی اشاره کرد: این فعالیت ها در قالب یک گشت مشترک بین دستگاهی شامل سازمان تعزیرات حکومتی، سازمان صنعت معدن و تجارت، اتاق اصناف، دانشگاه علوم پزشکی و گمرک بوده و نماینده ای از سوی استانداری یا فرمانداری و یک نفر از سوی نیروی انتظامی در این گشت ها حضور دارند تا در محل واحد صنفی متخلف به تخلفات رسیدگی شود.

صالحی درباره مبارزه با برند فروشی بیان کرد: در این مورد یکی از مباحث بحث قاچاق است و دیگری گران فروشی است که باید از هم تفکیک شود؛ در بحث گرانفروشی اتاق اصناف و سازمان صنعت می توانند در نقش شاکی ایفای نقش کنند اما در زمینه قاچاق کالا و ارز دستگاه های مرتبط با آن کالا می توانند به ما شکایت کنند و ما در هر دو زمینه در حکم قاضی هستیم.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر راه های جلوگیری از تخلفات بازرسان این سازمان، گفت: هیئت رسیدگی به تخلفات و هیئت انتظامی سازمان تعزیرات به این تخلفات رسیدگی می کنند و ارباب رجوعی که حقش پایمال شده می تواند به صورت مکتوب شکایات کند چراکه باید بر اساس اصول قضایی به بازرس متخلف تفهیم اتهام شود؛ البته سامانه 124 برای گزارش تخلفات قرار داده شده است اما تماس تلفنی برای ما چندان مستند نیست که بتواند سبب اثبات تخلف شود.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان اصفهان با بیان اینکه از ابتدای سال 94 تا 30 بهمن ماه 37 هزار 392 فقره پرونده در شعب تعزیرات استان مورد رسیدگی واقع شده است، خاطرنشان کرد: این پرونده شامل 32 هزار و 287 فقره پرونده در زمینه کالا و خدمات، 3 هزار و 464 فقره پرونده در زمینه بهداشت، دارو و درمان و هزار و 641 فقره پرونده در زمینه قاچاق کالا و ارز بوده است.

وی با بیان اینکه بیش از 94 درصد پرونده های سال جاری نیز به صدور حکم منتهی شده است، افزود: میزان محکومیت های این پرونده ها 475 میلیارد و 547 میلیون و 280 هزار و 823 تومان بوده است و در این چند روز 75 تن میوه قاچاق در میدان میوه و تره بار شهرستان اصفهان کشف شده است که اغلب از کشور های هند، پاکستان، چین و مصر بوده است.

انتهای پیام/ ا
برچسب ها: تخلفات ، تعزیراتی ، اصفهان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.