رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: از ابتدای امسال تاکنون ناظران افتخاری افزون بر 900 بازرسی از واحدهای صنفی استان بعمل آورده‌اند.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج،داریوش دیودیده ، با بیان اینکه به منظور کنترل بازار کالا و خدمات و رصد قیمت‌ها در سطوح مختلف از مشارکت مردمی استفاده می‌شود، اظهار کرد: این مشارکت در قالب طرح ناظران افتخاری و به منظور استفاده توان نظارتی اقشار مختلف مردم در سطوح مختلف بازار استان مورد توجه خاص قرار دارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: براساس این طرح سازمان صنعت، معدن و تجارت استان علاوه بر بهره‌گیری از سیستم‌های کنترلی و نظارتی دولت، با جذب و آموزش نیروهای مردمی، ضمن نظارت محسوس بر بازار، اخبار و اطلاعات تغییر و تحولات بازار کالا و خدمات را از طریق آنان به دست آورده و با برنامه‌ریزی مناسب، برای مهار و کنترل شوک‌های قیمتی و کمبود کالاها اقدامات مطلوب را انجام خواهند داد.

وی با اشاره به اینکه تاکنون 276 نفر ناظر افتخاری عادی و 104 نفر ناظر بسیجی جذب شده، افزود: این ناظران از ابتدای سالجاری تاکنون از 900 واحد صنفی و غیرصنفی بازرسی به عمل آورده‌اند که طبق بررسی‌های انجام شده 100 درصد گزارشات واصله قابل پیگیری است.

رئیس صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد گفت: طی این مدت 78 جلسه توجیهی به منظور افزایش سطح آگاهی و مشارکت ناظران افتخاری برگزار شده است.

دیودیده خاطرنشان کرد: تهیه و تدوین 90 جلد کتابچه آموزشی، 26 لوح فشرده آموزش ناظران و 128 برگ بروشور آموزشی و اطلاع‌رسانی به منظور افزایش سطح آگاهی ناظران افتخاری در سراسر استان نیز از اقدامات انجام شده این سازمان است.

وی گفت: عمده تخلفات گرانفروشی، عدم درج قیمت، کم فروشی، نداشتن پروانه کسب، فروش کالای قاچاق، تقلب در عرضه کالا و خدمات تبلیغ محصولات، کالاها یا خدمات برخلاف واقع است.

رئیس صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد در ادامه افزود: ارزیابی نتیجه گزارشات حاکی از این است که افزون بر 50 درصد گزارشات منجر به کشف تخلف شده و متخلفان با تشکیل پرونده جهت صدور رأی به شعب تعزیرات حکومتی معرفی شدند که این نشان از هوشیاری و دقت ناظران در امر گزارش‌دهی است.

وی خاطرنشان کرد: عمده کالاهای دارای تخلف میوه و تره‌بار، پوشاک، آرد و نان، لوازم آرایشی و بهداشتی و همچنین عمده خدمات دارای تخلف تعمیر خودرو، خدمات موبایل، خدمات کامپیوتری، تعمیر لوازم برقی، آرایشگاه زنانه و مردانه است.

انتهای پیام /

برچسب ها: بازرسی ، واحد ، صنفی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.