رئیس جمهور افغانستان گفت: برای ایجاد فضای اعتبار و اعتماد میان دولت و مجلس، نیاز است که هر دو ماه با هم نشست مشترک داشته باشند.

قوه اجرائی و قانونگذاری افغانستان هر دوماه نشست مشترک برگزار می‌کنند
به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، محمد اشرف غنی، رئیس جمهوری افغانستان اعلام کرد که با آغاز به کار دور جدید مجلس نمایندگان افغانستان، قرار است که بعد از این هر دوماه یکبار وزیران و نمایندگان مجلس افغانستان با هم نشست مشترک داشته باشند.

براساس قانون افغانستان نمایندگان مجلس در هر سال دو دور تعطیلات ۴۵ روزه تابستانی و زمستانی دارند. یکی از اهداف این مرخصی‌ها دیدار نمایندگان با مردم و شنیدن پیشنهادها و مشکلات آنان است.

قرار است که تعطیلات زمستانی مجلس فردا، یکشنبه ۱۶ حوت (اسفند) پایان یابد. آقای غنی چند روز است که سرگرم دیدار با نمایندگان مجلس بعد از ختم دوران رخصتی زمستانی آنان است.

او در نشست امروز اعلام کرد که برای ایجاد فضای اعتبار و اعتماد میان دولت و مجلس، نیاز است که خواست‌های را که نمایندگان از دولت دارند، در نشست امروز ثبت شود.

بعد از هر دوماه، دو نهاد اجرائی و قانونگذاری با هم نشست مشترک داشته باشند تا درباره اجرائی شدن این خواست‌ها، قوه اجرائی گزارش دهد.

عبدالله عبدالله، رئیس اجرائی دولت وحدت ملی افغانستان نیز در این نشست گفت که در سال پیش رو اگر دو نهاد با هم هماهنگ کار نکند مشکلات در کشور بیشتر می‌شود.

او خطاب به نمایندگان گفت:"خود شما از ولایتها آمده‌اید و مشکلات امنیتی را دیده‌اید. این سال باید یک دست و یکپارچه کار کنیم که فرصت از دست ما نرود."

آقای غنی نیز گفت در سال جاری، افغانستان دو کنفرانس مهم را پیشرو دارد. کنفرانس وارسا که در آن تعهد مالی جامعه جهانی برای چهارسال آینده برای نیروهای امنیتی افغانستان اعلام می‌شود.

در کنفرانس بروکسل نیز تعهد مالی جامعه جهانی برای برنامه‌های توسعه‌ای افغانستان اعلام خواهد شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار