سرمربی تیم بسکتبال پالایش نفت آبادان معتقد است صعود تیمش یا شیمیدر به فینال سوپرلیگ با کادر فنی جوان، اتفاق مهمی است.

به گزارش خبرنگار توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان- تیم بسکتبال پالایش نفت آبادان با برتری میلیمتری مقابل شهرداری گرگان، سومین تیم حاضر در نیمه نهایی سوپرلیگ بسکتبال لقب گرفت. حالا نفت با جوانترین سرمربی سوپرلیگ بسکتبال در آستانه افتخاری بزرگ قرار دارد. این موضوع باعث شد گپ و گفت کوتاهی با سرمربی جوان این تیم داشته باشیم. حماد سامری معتقد است حضور نفت یا شیمیدر در فینال باعث تابوشکنی در بسکتبال ایران می‌شود، چراکه برای نخستین بار تیمی با کادر فنی جوان به این افتخار می‌رسد. 

*دیدار پایانی شما با شهرداری گرگان خیلی نزدیک بود، چه چیزی باعث شد به سختی شهرداری گرگان را از پیش رو بردارید؟ 

بله، متاسفانه در بازی قبل مشکلات زیادی برای سفر به گرگان، همچنین بازگشت از این شهر به تهران و در نهایت آبادان داشتیم. ما با اتوبوس از گرگان به تهران برگشتیم و خستگی این سفر، تاثیر زیادی بر نتیجه و عملکرد شاگردانم داشت. از سوی دیگر، شهرداری چیزی برای از دست دادن نداشت و با همه وجود در آبادان به میدان رفت. آن‌ها واقعاً عالی بازی کردند و باید بگویم برد ارزشمندی به دست آوردیم. 

*شرایط بازی هم کمی پیچیده بود. چه اتفاقی در میدان افتاد؟ 
ببینید، بازی درخشان دو بازیکن باتجربه شهرداری گرگان، بابک نظافت و وارتان بیدروسیان کار را برای ما سخت کرده بود. پیش از این و در دیدارهای گذشته مقابل گرگان، از آنجا که این تیم فوروارد قدرتی شوتیست نداشت، به خوبی توانستیم با از کار انداختن رایان ریچاردز طرح‌های حمله حریف را خنثی کنیم اما داستان این دیدار چیز دیگری بود. کادرفنی شهرداری به خوبی نقاط قوت و ضعف ما را آنالیز کرده بود اما بچه‌ها با وجود خستگی و تقابل با حریفی که انتحاری بازی می‌کرد، غیرت گذاشتند و به پیروزی چهارم رسیدند. 

*داوری این دیدار چگونه بود؟ 
دوست ندارم درباره این موضوع صحبت کنم. سعی کردم همیشه روی کار خودم و تیمم متمرکز باشم و درباره داوری دیدارهایمان صحبت نکنم. 

*گویا اصلاً دوست نداشتید کار به بازی بعد کشیده شود. 
همینطور است. خستگی سفر طولانی به گرگان زمانی بیشتر ما را آزار می‌داد که چند مهره کلیدی نفت از آسیب‌دیدگی رنج می‌بردند. خوب می‌دانستیم اگر کار را در آبادان تمام نکنیم، ناخواسته وارد جنگی فرسایشی می‌شویم که حتی در صورت برنده شدن، خطرات زیادی بازیکنان تیم را تهدید می‌کند. نمی‌خواستیم اگر قرار بود به نیمه‌نهایی برسیم با تیمی نصفه و نیمه به دیدار شیمیدر برویم. واقعاً خوشحالم کار در این بازی یکسره شد. 

*نکته جالب اینکه شما از برخی بازیکنان حریف جوانتر بودید!
(می‌خندد) بله، همینطور است. دست‌کم از بابک (نظافت) جوانترم. نکته جالب‌تر اینکه با حضور ما و شیمیدر در نیمه نهایی و تقابلمان با هم، هرتیمی به فینال برسد با یک سرمربی و کادر فنی جوان به این مرحله رسیده است. اتفاقی که برای من و جواد رحمتی‌پور عزیز بسیار حائز اهمیت است. همانطور که می‌دانید همیشه در گذشته تیم‌های طیفی از مربیان خاص به دیدار نهایی می‌رسیدند اما امسال یک پای فینال، بدون شک تیم یک سرمربی جوان است. 

*در نیمه نهایی باید با شیمیدر بازی کنید. دوست نداشتید به جای شیمیدر، با تیم دیگری، مثلاً دانشگاه آزاد در این مرحله روبرو شوید؟ 
به هیچ‌وجه. دانشگاه حالا چهره‌ای کاملاً متفاوت نسبت به گذشته دارد. حضور بازیکنان خوب خارجی و صمد نیکخواه بهرامی، قدرت این تیم را دوچندان کرده است. من پیش از این هم گفته بودم، دیدنی‌ترین رقابت پلی‌آف بین دانشگاه آزاد و شهرداری اراک است. من با اشتیاق بازی این دو تیم را تماشا می‌کنم و معتقدم این جذابیت در بازی‌ بعد این دو تیم هم ادامه خواهد داشت. 

*تا اینجا عملکرد درخشانی داشتید و به نظر می‌رسد انتظار مسئولان باشگاه و هواداران را هم برآورده کرده‌اید. 
بله، سپاس از حسن توجه شما. هدف‌گذاری نخست باشگاه حضور تیم در جمع چهارتیم پایانی بود که به این هدف رسیدیم. مرحله بعد عبور از دیدار بی‌‌نهایت دشوار نیمه نهایی است. واقعاً دوست دارم پالایش نفت به فینال برسد. این افتخار بزرگی برای من و بسکتبال آبادان به شمار می‌آید. 

*سرنوشت محمدو اندویی، سنتر سنگالی نفت به کجا رسید. بالاخره او در نیمه‌پایانی بازی می‌کند؟ 
بله، روز دیدار ما شهرداری گرگان، بالاخره کارت بازی وی صادر شد و دقایقی هم برای ما به میدان رفت. البته می‌دانستم او با تیم هماهنگ نیست. اعتقاد خاصی به هارمونی تیمی دارم و معتقدم یکی از رموز موفقیت نفت تا این لحظه، همین هماهنگی بوده است. همیشه سعی کردم ترکیب اصلی و هماهنگ تیمم را بازی بدهم. دلیل حضور اندویی در نفت، استفاده از ویژگی‌های دفاعی این بازیکن بود. او بلاک‌شات‌‎های خوبی دارد و می‌تواند کمک زیادی به ساختار دفاعی تیم بکند. 

همیشه در گذشته تیم‌های طیفی از مربیان خاص به دیدار نهایی می‌رسیدند اما امسال یک پای فینال، بدون شک تیم یک سرمربی جوان است.


*و اینکه حالا می‌توانید از قهرمانی نفت صحبت کنید؟ 
(کمی مکث می‌کند) ببینید این آرزوی هر مربی‌ای است که با تیمش قهرمان شود. من هم همه تلاشم را می‌کنم تا ابتدا در نیمه‌نهایی نتیجه خوبی بگیریم. شک نکنید نفت دنبال بهترین جایگاهی است که می‌تواند کسب کند. امیدوارم با حضور هواداران پرشور خود که هیچگاه ما را تنها نمی‌گذارند، اتفاق‌های خوبی را رقم بزنیم. 

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار