قائم‌مقام جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی گفت: حامیان دولت حاضر نخواهند بود که علی لاریجانی را از دست بدهند.

"پرویز سروری" قائم‌مقام جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به عملکرد اصولگرایانِ تهران در انتخابات مجلس دهم اظهار داشت: اصولگرایان تهران نسبت به انتخابات گذشته مجلس، رشد قابل توجهی در رأی نفر اول و سی‌ام خود داشتند.

وی افزود: اصولگرایان در کل کشور، حائز اکثریت هستند و در تهران هم بایستی با آسیب‌شناسی، به شکل مناسب‌تری جریان اصولگرایی را مدیریت کنیم.

سروری با اشاره به پیروزی اصلاح‌طلبان در تهران ابراز کرد: یکی از الزامات دموکراسی، انتقال و گردش قدرت است. لیست اصولگرایان در 3 دوره اخیر مجلس، حائز اکثریت در تهران بوده است و حالا اصلاح‌طلبان این موقعیت را به دست آورده‌اند.

وی ادامه داد: در این 3 دوره، هیچ وقت سوال نشد که مشکل اصلاح‌طلبان چه بوده است. باید بررسی شود که اصولگرایان در کجا ضعف داشته‌اند که چنین اتفاقی در تهران رخ داده است. 

سروری اضافه کرد: البته خیلی اتفاق خاصی نیفتاده است. دولت‌های بعد از انقلاب، همیشه توانسته بودند، نیروهایی از جنس جریان خودشان وارد مجالس کنند اما این بار چنین اتفاقی برای دولت تدبیر و امید رخ نداده است.  
 
وی درباره رویکرد حامیان دولت در مجلس آینده برای ریاست اظهار داشت: برای حامیان دولت بهینه است که از یک اصولگرا که مواضع متعادل‌تری نسبت به دولت دارد برای ریاست مجلس استفاده کند.
 
سروری در همین‌باره تصریح کرد: حامیان دولت چون می‌دانند، اصلاح‌طلبان در مجلس آینده اکثریت ندارند، حاضر نخواهند بود که علی لاریجانی را از دست بدهند. در این صورت، عارف تنها می‌ماند و نمی‌تواند با ظرفیت صرفا اصلاح طلبان که اقلیت ضعیفی منهای اعتدال هستند، حائز اکثریت آرا برای ریاست شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار