کرمانشاه؛

ماهی قرمز عید را از مراکز مجاز، معتبر و بهداشتی خریداری کنید

کارشناس مسئول آبزیان دامپزشکی کرمانشاه گفت: بهترین دمای نگهداری ماهی قرمز بین 20 تا 25 درجه سانتیگراد است و این نوع ماهی در دمای بالاتر از 25 درجه آسیب‌پذیراست .

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ دکتر پگاه رستمی گفت: در نگهداری ماهیان قرمز سطح آب دارای اهمیت بیشتری نسبت به حجم است و سطح بیشتر آب موجب افزایش میزان اکسیژن محلول در آب خواهد شد.

وی بیان داشت : برای خروج کلر و هم دما شدن با محیط، آب مورد استفاده برای ماهی قرمز باید قبل از مصرف حداقل به مدت 24 ساعت در ظروفی دهان گشاد نگهداری شود.

وی خاطرنشان کرد: دو نوبت در روز باید به ماهی قرمز غذا دارد. این غذا باید به اندازه کافی باشد که ماهی آن را مصرف کرده و باقی مانده غذا در تنگ باقی نماند.

به گفته رستمی ظرف ماهی را باید به صورت دوره‌ای با محلول نمک طعام به میزان سه گرم در لیتر به مدت 10 دقیقه و یا سایر ضد عفونی کننده‌های مجاز به مقدار یک دهم تا یک گرم در لیتر به مدت 10تا 15 دقیقه استفاده کرده و سپس ظرف را خوب آبکشی کرد.

وی از شهروندان خواست از خرید ماهیانی قرمزی که لکه پنبه مانند دارند، خودداری کنندو ماهیانی که دارای علائمی مانند باله‌های جمع شده و تا خورده هستند، بی قراری می‌کنند و پیوسته بدن خود را به اطراف می‌مالند، خودداری کنند.

رستمی افزود : به منظور جلوگیری از گسترش آلودگی و ایجاد بیماری در ماهیان وحشی و حفظ شرایط طبیعی اکوسیستم دریاچه‌ها و رودخانه‌ها، از رها کردن ماهی قرمز در آب‌های آزاد خودداری کرده و آنها را در مکان های محصور و دارای مجوز رها کنند.


انتهای پیام/


برچسب ها: کرمانشاه ، ماهی ، قرمز ، مراکز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.