سمنان؛

آمادگی استان سمنان برای سرمایه گذاران بخش خصوصی

به زودی با ارتباط محور بندرعباس با بندرامیرآباد، استان سمنان به محور ارتباطی شمال به جنوب کشور تبدیل می شود.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان؛، محمدرضا خباز در نخستین همایش فرصت های سرمایه گذاری استان سمنان در سالن یادگارامام استانداری افزود : این استان ظرفیت فراوان مناسبی دارد که باید با تلاش مدیران دولتی و حضور سرمایه گذاران بخش خصوصی به منصه ظهور برسد.
وی قرارگرفتن استان در محور ارتباطی شرق به غرب را از مهم ترین ظرفیتهای سمنان برشمرد و اظهار داشت: به زودی با ارتباط محور بندرعباس با بندرامیرآباد، سمنان به محور ارتباطی شمال به جنوب کشور تبدیل می شود.
وی تصریح کرد : به این ترتیب، استان سمنان دروازه بهره برداری ریلی و جاده ای قابل مشاهده خواهد بود.
خباز ادامه داد : مدیران دولتی آمادگی کامل دارند تا سرمایه گذاران بخش خصوصی دغدغه ای جز فعالیت خود نداشته باشند.
استاندار سمنان با تاکید بر این که زیرساختهای لازم در استان سمنان برای فعالیت سرمایه گذاران بخش خصوصی آماده شده است، اظهارامیدواری کرد این همایش زمینه اجرایی شدن اهداف سرمایه گذاری در این استان را فراهم کند.
وی با بیان این که تمام تلاش بخش دولتی استان سمنان این بوده که سرمایه گذاران احساس کنند در خانه خود هستند، اظهار کرد : سرمایه گذاران در استان سمنان نباید دغدغه ای جز تولید و اشتغال داشته باشند.
وی گفت: دستگاه های سیاسی و اجرایی باید آماده جلب اعتماد بخش خصوصی را داشته باشند.
امیر خیلیلی خواه دبیر همایش اولین همایش فرصت های سرمایه گذاری استان سمنان گفت : شاید بهترین وصف برای استان سمنان، استانی در حاشیه است.
وی افزود : در حاشیه بودن این عیب را دارد که شاید نگاه ها همیشه به سمت متن است و به حاشیه توجهی نمی شود
اما با کمی تیز هوشی و درک درست وضعیت، همین در حاشیه بودن ظرفیت عظیم سرمایه گذاری و سودسرشار آن را در افق نزدیک به چشم می آورد زمانی که حاشیه خود متن می شود.
وی اظهار داشت : با درایت مدیران استانی که در زمان درست که همانا شرایط پسا برجام است و درمکان درست که ظرفیت عظیم تاکنون از چشم پنهان مانده ، نخستین همایش سرمایه گذاری در استان شکل گرفت.
وی خاطرنشان کرد : فرصت های سرمایه گذاری در قالب چهار بخش تخصصی شامل صنعت و معدن، کشاورزی ، میراث فرهنگی ، گردشکری و صنایع دستی و زیرساخت خدمات شهری و انرژی با هماهنگی و عزم جدی دستگاه های مختلف در قالب طرح های گوناگون و دارای مطالعات امکان سنجی اولیه ارایه شده است.
خلیلی خواه یادآور شد : به همین منظور گام اولیه مطالعات امکان سنجی پروژه ها در اختیار سرمایه گذاران قرار گرفته است هر چند برای تصمیم نهایی انجام مطالعات دقیق تر از سوی سرمایه گذاران ضروری است.
وی تاکید کرد : مرکز خدمات سرمایه گذاری استان سمنان در تمام مراحل به حل مشکل سرمایه گذاران و برداشتن موانع از پیش روی آنان کمک می کند.
وی تصریح کرد : در این همایش 99 فرصت سرمایه گذاری به ارزش معادل 400 هزار میلیارد ریال به سرمایه گذاران معرفی خواهد شد که حاصل بیش از 300 مذاکره و جلسات استانی و ملی است.
در این همایش حدود 300 سرمایه گذار، مسئولان و مدیران کل ادارات و کارشناسان مربوط و منتخبین مجلس دهم حوزه های انتخابیه سمنان، مهدیشهر و سرخه، شاهرود و میامی و دامغان حضور دارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.