تعطیلی مراکز کوچک انتقال خون تهران با راه اندازی 5 مرکز بزرگ

مدیر کل انتقال خون استان‌ تهران گفت: با راه‌اندازی 5 مرکز بزرگ انتقال خون در استان تهران مراکزی که شرایط نامناسبی دارند تعطیل می‌شوند.

سید مرتضی طباطبایی مدیر کل انتقال خون استان تهران در گفتگو باخبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به را‌ه‌اندازی 5 مرکز بزرگ انتقال خون در 5 منطقه مختلف تهران بیان کرد: پس از ساخته شدن 5 مرکز بزرگ انتقال خون در تهران و تجهیز شدن آن‌ها طی مدت زمان 2 تا 3 سال، تعدادی از مراکز کوچک که شرایط نامناسبی دارند، تعطیل شده و جای خود را به این مراکز کوچک که شرایط نامناسبی دارند، تعطیل شده و جای خود را به این مراکز بزرگ می‌دهند.

وی ادامه داد: تعداد دقیق مراکزی که با راه‌اندازی این 5 مرکز بزرگ تعطیل می‌شوند هنوز به درستی مشخص نیست. این 5 مرکز جایگزین مراکزی می‌شوند که فضای کوچکی دارند یا به طور کلی امکاناتی برای نشستن فرد دهنده خون و پذیرایی همراه وی را ندارند. 

طباطبایی عنوان کرد: در هر کدام از این 5 مرکز بزرگ انتقال خون حدود 40 تا 50 تخت خون‌گیری نصب می‌شود. زمانی که این مراکز احداث شوند نیروهایی که مشغول فعالیت در مراکز کوچک هستند به این 5 مرکز منتقل می‌شوند.

گفتنی است،‌این 5 مرکز بزرگ باید طی 14 ماه احداث شوند. 


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار