مدیر عامل سازمان انتقال خون استان اصفهان گفت: 300 هزار واحد پلاسما برای تولید داروهای مشتق از پلاسما به اروپا ارسال شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، مصطفی حریری گفت: از زمان تاسیس سازمان انتقال خون تاکنون بیش از 2 میلیون و 200 هزار کیسه خون از اهداکنندگان خون هر سال جمع‌آوری شده است.

مدیر عامل سازمان انتقال خون استان اصفهان به گزارشی از سال گذشته اشاره و تصریح کرد: تعداد مراجعان اهدای خون در سال گذشته 165 هزار و 953 نفر و تعداد افراد موفق به اهدای خون 126 هزار 611 بوده است که 22 درصد از خون این اهداءکنندگان جزو مردودان و 336 هزار و 747 واحد تولید فرآورده‌های اهدای خون بوده است.

وی شاخص جنسیت در اهدای خون را 97.3 درصد آقایان و 2.7 درصد بانوان برشمرد و از شبکه شهرهای اصفهان، کاشان، شهرضا، نجف‌آباد، خوانسار به عنوان شبکه های خون رسانی سیار نام برد.

مدیر عامل سازمان انتقال خون استان اصفهان با اشاره به ارسال پلاسما به اروپا گفت: از سال 85 تا سال گذشته، 50 هزار واحد خون ارسال شده که تعداد 300 هزار واحد پلاسما برای تولید داروهای مشتق از پلاسما به اروپا ارسال شده است.

وی داروهای مشتق شده از پلاسما را شامل فاکتورهای هشت هموفیلی، فاکتور 9 هموفیلی، آلبومین انسانی، ایمنوگلبولین و سرم ضدهاری عنوان کرد.

مدیر عامل سازمان انتقال خون استان اصفهان با اشاره به اینکه هیچ فرآورده خونی از کشور برای سایر کشورهای ارسال و دریافت نمی‌شود، اضافه کرد: سایر فرآورده‌هایی که از کشورهای اروپا به ایران وارد می‌شود داروهای خشک مشتق شده از خون است بر همین اساس نظارت بر تولید پلاسمای تولید شده بر اروپا بسیار سخت‌گیرانه برخورد می‌شود.


انتهای پیام/ ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.