نمایندگان با کلیات لایحه تعیین مرجع تهیه و تصویب مقررات مربوط به تخلفات از نظامات راجع به امور شهری و شدآمد و چگونگی اجرای آن در صحن علنی امروز مخالفت کردند.

نمایندگان با کلیات لایحه رسیدگی به تخلف از نظامات شهری مخالفت کردند

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، نمایندگان در صحن علنی امروز دوشنبه 17 اسفند ماه در جریان بررسی لایحه رسیدگی به تخلف از نظامات شهری و شد آمد و چگونگی اجرای آن با کلیات آن مخالفت کرده و مورد تصویب خود قرار ندادند.

رجایی رئیس کمیسیون کشاورزی یکی از نمایندگانی بود که این لایحه را مغایر با بند 2 اصل سوم قانون اساسی می‌دانست که طی آن شهرهای کوچکتر را در کنار شهرهای بزرگتر قرار داده و به نوعی عدالت درآن رعایت نشده است.
وی همچنین تأکید کرد: حریم شهرها که در این لایحه عنوان شده است می‌تواند روستاها، دامداری، کشاورزی و ... باشد که این امر باید مشخص شود.

لاریجانی رئیس مجلس نیز در پاسخ به رجایی این اخطار را وارد ندانست اما اعلام کرد که این لایحه دارای ایراداتی است.

طباطبایی نایینی عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس یکی دیگر از نمایندگانی بود که بر اساس سیاست‌های ابلاغی رهبری و اصل 110 و همچنین فصل هشتم برنامه پنجم پنج ساله اخطاری را عنوان کرد.

وی تأکید کرد: در این لایحه حداقل 30 تا 40 مورد جرم انگاری شده است به طور مثال برای حیوان گردانی، ریختن فضولات و... که قرار است برای تمامی این موارد پرونده درست شده و به دادگاه ارائه شود.

طباطبایی تصریح کرد: در فصل هشتم برنامه پنجم و براساس ماده 211 گفته می‌شود که قوه قضاییه باید موجب کاهش جرم شده و هدف از این لایحه کاهش جرم بوده که اکنون این امر بدست نیامده است.

لاریجانی اخطار طباطبایی را قابل توجه دانست و گفت: اصل لایحه موارد مختصری بعنوان جرم اعلام شده بود که در کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور این موارد گسترش داده شده است.

در پایان نمایندگان با 71 رأی موافق، 52 رأی مخالف و 16 رأی ممتنع از مجموع 201 نماینده حاضر در صحن با کلیات این لایحه مخالفت کردند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار