نمایندگان در جلسه علنی امرو با دوفوریت طرح اصلاح آیین نامه داخلی مجلس مخالفت کردند.

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران؛ نمایندگان در جلسه علنی امروز دوشنبه(17 اسفندماه) با دوفوریت طرح اصلاح آیین نامه داخلی مجلس که یکیشنبه هفته گذشته هم در دستور صحن قرار گرفت ، مخالفت کردند.


در مقدمه طرح مذکور آورده شده است: با توجه به شروع کار مجلس دهم از خردادماه سال 1395 و ضرورت اصلاح نحوه رسیدگی به اعتبارنامه ها و نحوه تعیین کمیسیون ها و ابهاماتی که در مورد سوال از وزراء و تحقیق و تفحص و طرح ها و لوایح اصل هشتاد و پنجم قانون اساسی وجود دارد و همچنین اصلاح معیار رای گیری در اسرع وقت طرح اصلاح موادی از قانون ایین نامه داخلی با قید دوفوریت تقدیم می گردد.


در ادامه موسوی غضنفر آبادی در موافقت با دوفوریت طح مذکور گفت: براساس ایین نامه اخلی مجلس مشکلاتی داشته ایم و داریم که ناگزیریم اصلاحاتی در آیین نامه انجام بدهیم.

وی افزود: انچه در طرح مذکور آمده بخشی از اصلاحات را تامیین کرده است که البته ممکن است ایراداتی هم وجود داشته باشد.

غضنفر آبادی ادامه داد: در بخش هایی از طرح مذکور نوع آوری هایی صورت گرفته که اگر مدنظر قرار گیرد ما را از مشکلات ایین نامه فعلی رها می کند.

وی تاکید کرد: کلیات این طرح به نفع مجلس است.


اما در ادامه مهرداد لاهوتی نماینده مردم لنگرود در مخالفت با طرح مذکور گفت: این طرح دیر به مجلس رسید و نباید اصلاح ایین نامه داخلی مجلس به روزهای پایانی مجلس می کشید.

وی ادامه داد: نگرانی طراحان درباره اعتبارنامه نمایندگان در طرح مذکور نگرانی مهمی است ولی ما چهار سال وقت داشتیم که به این موضوع رسیدگی کنیم که بهتر بود دغدغه های نمایندگان در گذشته بررسی می شد چرا که در حال حاضر ما موارد مهتری از اصلاح آیین نامه داخلی مجلس داریم.

اما در ادامه نصرالله پژمانفر در مخالفت با طرح مذکور گفت: این طرح دست مجلس را در بسیاری از مواقع می بندد.

نماینده مردم کاشمر با یبان اینکه بسیاری از طراحان طرح مذکور امضاهای خود را در باره این طرح پس گرفته اند افزود: یکی از انتقادات وارده به این طرح در نظر گرفتن دو سال زمان برای انتخاب هئیت رئیسه است درحالی که ما امروز سالی یک مرتبه فرصت انتخاب افراد برتر و  اعتبار مجدد به نمایندگان را داریم که این می تواند به عملکرد بهتر هئیت رئیسه مجلس منجرب شود .

سرانجام نمایندگان با اصلاح دوفوریت طرح مذکور مخالفت کردند .
برچسب ها: مجلس ، دولت ، دوفوریتی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار