مدیرکل پست خراسان رضوی از جابجایی 50 میلیون مرسوله پستی استان به صورت اینترنتی خبر داد.

50 میلیون مرسوله پستی در خراسان رضوی اینترنتی انجام شدبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران خراسان رضوی، مدیر کل پست خراسان رضوی از افزایش سهم تجارت الکترونیک در استان خبر داد و گفت: از ابتدای امسال تاکنون افزون بر 50 میلیون مرسوله پستی در این استان جا به جا شده که نسبت به مدت مشابه پارسال رشد نستبا خوبی داشته است که حدود 28 درصد مبادلات استان را شکل می دهد.

محمد شفیعی با اشاره به شاخص سرانه پستی در کشور که هشت مرسوله است ، افزود: : با اقدامات انجام شده شاخص سرانه پستی در استان 6 میلیون نفری خراسان رضوی، طی سالهای اخیر از هشت به 10 مرسوله افزایش یافته است.

وی با تاکید بر اینکه سرانه ترافیک مرسولات پستی در ایران نسبت به میانگین جهانی پایین است، خاطر نشان کرد: میانگین سرانه پستی در دنیا حدود 50 مرسوله است و حتی در کشورهایی مانند آمریکا، سرانه پستی بین 700 تا 1000 مرسوله است ، در حالی که هم اکنون میانگین این شاخص در ایران هشت مرسوله می باشد.

مدیر کل پست خراسان رضوی تصریح کرد: در کشورهای پیشرفته سهم مبادلات پستی از تجارت الکترونیک حدود 70 درصد است و آینده پست در حوزه خرید اینترنتی و این شبکه جهانی نبض شبکه پستی است.

شفیعی تاکید کرد: به علت نقش مهم تجارت الکترونیک در اجرای خدمات پستی، شرکتهایی که دارای 'نماد اعتماد الکترونیکی' باشند در فضاهای پست مستقر می شوند و اقلامی را که در شبکه اینترنتی درخواست خرید می شود مبادله می کنند.

//انتهای پیام

برچسب ها: مرسوله ، پستی ، اینترنتی ، مشهد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.