برای تنظیم بازار آخر سال و دسترسی مردم به کالاهایی با قیمت مناسب، طرح فروش فوق العاده یا حراج واحدهای صنفی وهمچنین برپایی نمایشگاههای عرضه مستقیم کالا در نظر گرفته شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ رئیس اداره بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی با: در آستانه فصل بهار و ضرورت تنظیم بازار، دو هزار واحد صنفی در این استان حراج و فروش فوق العاده دارند.

علی غفوری مقدم افزود: حراج و فروش فوق العاده کالاهای مورد نیاز عید نوروز در راستای کمک به مردم بر اساس آیین نامه اجرایی تبصره ماده 70 قانون نظام صنفی مبنی بر فروش فوق العاده و اقساطی با همکاری اتاق اصناف اجرا می شود.

وی گفت: بر اساس قانون هر واحد صنفی می تواند چهار مرتبه در سال مجوز لازم برای فروش فوق العاده را از اتحادیه دریافت کند و درصد تخفیف برای عرضه هر کالا نیز باید با موازین قوانینی انجام گرفته و مورد تایید اتحادیه قرار گیرد.

وی افزود: حداقل تخفیف برای فروش فوق العاده کالا 15 درصد و حداکثر 30 درصد است، لذا تخفیفهای 50 یا 70 درصدی غیرواقعی و غیرمنطقی است.

غفوری مقدم ادامه داد: حداکثر تخفیف قانونی برای عرضه کالاهای معمولی 20 درصد و برای کالاهای آخر فصل نیز 30 درصد است.

وی همچنین از برپایی نمایشگاه عرضه مستقیم کالای بهاره در مشهد خبردادو گفت:این نمایشگاه با همکاری اتاق اصناف در محل دائمی نمایشگاه بین المللی مشهد از 13 تا 21 اسفند ماه برپا شده و از ساعت 16 تا 22 پذیرای عموم مردم است.

غفوری مقدم افزود: در این نمایشگاه واحدهای صنفی با برپایی هزار و 400 غرفه کالاهای مورد نیاز مردم از جمله مواد غذایی، کیف و کفش، لوازم منزل و پوشاک را با 15 درصد تخفیف عرضه کرده اند.

رئیس اداره بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: هدف برپایی نمایشگاههای عرضه مستقیم کالا حذف یا کاهش واسطه های غیرضروری است که در این راستا کالا بطور مستقیم از تولیدکنندگان صنعتی یا صنفی یا مراکز پخش و توزیع به دست مصرف کننده می رسد و هزینه های توزیع کالا کاهش می یابد.

وی افزود: از آنجا که موضوع برپایی نمایشگاه عرضه مستقیم کالا به کمیسیون تنظیم بازار شهرستانها محول شده تاکنون تعداد کمی از آنها به تعداد پنج شهرستان در این زمینه اعلام آمادگی کرده اند.

انتهای پیام//

برچسب ها: تنظیم ، بازار ، کالا ، مشهد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.